Klacht: Advies beter niet eerlijk zijn bij een visumaanvraag!!!!

op 01 juni 2013 over IND in de categorie klachtmelden

Vorig jaar heb ik mijn droomprins gevonden. Na een maand samen in Suriname, wilde ik hem voor drie mnd naar nederland meenemen. Aan alle criteria voldaan wijst de NL ambassade in suriname het visumverzoek vkv af. reden? persoonlijke interpretatie van behandelaar; hij gaat vast niet terug naar het land van herkomst!!. Advocaat in de arm die een bezwaar maakt bij de IND.We hebben alle papieren in orde en besloten in plaats van in Mei in Maart daar te trouwen, gewoon omdat we veel van elkaar houden. (want voor een verblijf hoef je dat niet te doen).De Ambassade in Suriname maakt voor het gemak het aanvraag formulier zoek?? en krijgen we het verzoek van advocaat een nieuwe aan te leveren moest voor 16 mei 2013. op 14 mei wordt het formulier via advocaat per fax naar hun toe verzonden en op 17 mei krijgen we een afwijzing. onze advocaat neemt contact op met IND en blijkt dat er twee afdelingen langs elkaar werken. Dus een fout bij hun, verder werd er geen verzoek gedaan om andere bescheidenen aan te leveren. Afwijzing ingetrokken, en moet er een nieuwe beslissing worden genomen. Advocaat die ooit zelf werkzaam was bij IND adviseert ons z.s.m.een nieuwe werkgeversverklaring aan te leveren.(is geen verzoek van IND geweest) Mijn partner was namelijk zijn betrekking kwijt geraakt toe wij dachten dat hij in Januari met mij mee naar nl voor 3 mnd. Inmiddels heeft hij een nieuwe wergever en die op het moment van verklaring verzoek naar frankrijk was voor vier dagen. we hebben op 30 mei digitaal de nieuwe werkgeversverklaring naar IND verzonden. De deadline van 18 weken is nog niet verstreken.Maar op 27 mei heeft de IND het verzoek al weer afgewezen.De reden is bij ons nog niet bekend. Zelfs onze advocaat begrijpt hier helemaal niets van.Ik vindt dit psychische mishandeling, onmenselijk en vooralmisselijkmakend.Als ik dit vooraf had geweten dat er zo met mensen wordt omgegaan door zo,n machtige instantie (die het geluk van mij en mijn partner in handen heeft)had ik waarschijnlijk formulieren niet naar waarheid ingevuld!!.Inmiddels heeft de wijzigingen van retour ticket van klm al zo,n €300,00 extra gekost en nog maar niet te spreken van alle ongezonde spanning tijdens het afwachten en alle telefoon kosten die in al die onnodige tijd zijn gemaakt.

Het erkennen van eigen fouten door IND en intrekken van afwijzing, en alsnog een visum van kort verblijf afgeven.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IND

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IND nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Anneke en Stewart