Klacht: Incassokosten terwijl ik duidelijk had aangeven dat de betaling digitaal niet lukt

op 16 augustus 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Ik word verplicht €40 incasso kosten te betalen omdat ik niet tijdig betaald heb. Ik heb wel tijdig getracht te betalen maar kreeg continue foutmeldingen via de site. Daarna heb ik een mail gestuurd naar de klantenservice om dit te melden alsook te vragen of ik per reguliere overschrijving kan overschrijven alsook om mijn e-mailadres aan te passen gezien mijn oud mailadres niet meer bruikbaar is owv een virus. Ik kreeg een automatische reply op deze mail maar verder niks meer. Ik word nu verplicht incassokosten te betalen omdat ik, zogezegd, niet voldoende moeite heb gedaan om de betaling in orde te krijgen. Oplichting!

Laten vallen van de incassokosten

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 17 augustus 2017 om 11:27 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Wat goed dat u contact met ons opneemt hierover.

Wij hebben de situatie nagekeken, maar kunnen helaas niks voor u betekenen.

In de e-mails heb u aangegeven dat het e-mailadres, dat bij ons bekend is, niet meer in gebruik is. Dit kan natuurlijk gebeuren. Het is wel zo dat u zelf verantwoordelijk bent voor de gegevens in u account.

In de e-mails geeft u aan dat de veiling niet kon betalen, omdat u een foutmelding kreeg. Wij kunnen zien dat u een latere veiling wel heeft kunnen betalen.

Wij vragen ons af waarom u ons niet heeft gebeld hierover? Wellicht hadden wij dan sneller kunnen oplossen door u te adviseren een computer of laptop te gebruiken.

Het is begrijpelijk dat u overdag niet kan bellen, omdat u een baan heeft. Wij zijn daarom op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09:00 uur tot 21:30 uur. Op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur en op zondag van 12:00 uur tot 19:00 uur.

Om deze redenen kunnen wij u dus niet tegemoetkomen en dient u de betaling echt te voldoen bij Intrum.

Heather

Heeft op 17 augustus 2017 om 14:38 geantwoord

Beste Heather,

U geeft aan dat ik de latere veiling wel heb kunnen betalen. Zoals u wellicht in het logboek alsook in de mails die ik jullie heb gestuurd kunt zien liep dit ook niet van een leien dakje en kreeg ik de 1e 3 pogingen dezelfde foutmelding als toen. Ik ben verplicht geweest om een laptop van een vriend te moeten gebruiken gezien het via de app niet lukt. Van deze foutmeldingen heb ik, gezien ik wel al een vermoeden had dit deze opmerking ging komen, steeds een duidelijke prinstcreen genomen.

Waarom ik jullie niet gebeld heb? Ik kreeg van jullie een mail dat mijn bericht zeker in behandeling genomen ging worden. Daarboven kan ik in dit geval mooi aantonen dat ik de nodige stappen heb ondernomen, indien er telefonische/mondelinge afspraken gemaakt worden heb ik niks om dit aan te tonen.

U geeft aan dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de gegevens in mijn account? Klopt, net daarom heb ik de nodige stappen ondernomen om mijn gegevens aan te passen. Alleen werd dit door jullie niet correct behandeld en aangepast.

Jullie maken een fout door mijn mail over het hoofd te zien of niet te verwerken terwijl ik steeds de nodige stappen heb ondernomen maar toch moet ik hiervoor opdraaien? Ik ga van de veronderstelling dat, wanneer ik jullie een mail stuur en ook een automatisch antwoord van goede ontvangst krijg, ik dan wel voldoende gedaan heb, niet?

Alle klachten die gemeld zijn door K_Mahieu