Klacht: Incassokosten illegaal

op 18 augustus 2017 over Segoria in de categorie Incassobureaus

Heb een aanmaning gekregen van Klarna / Segoria waarin staat dat ik voor 07-08-2017 moet betalen, deze aanmaning heeft als datum 29-07-2017. De brief zelf heb ik na 7 augustus pas ontvangen.
\\\\\\\” ls het een consumentenvordering betreft niet, dan moet er volgens de WIK eerst een kosteloze aanmaning plaatsvinden waarbij men in ieder geval 14 dagen de tijd krijgt vanaf de dag dat de brief bij de consument is bezorgd of ontvangen, om alsnog te betalen. In deze aanmaning moeten de gevolgen van het uitblijven van de betaling, waaronder de vergoeding van de incassokosten, worden vermeld.\\\\\\\”

De gevolgen worden zeer goed uitgelegd, maar de betalingstermijn is geen 14 dagen, maar maximaal 7 dagen. Hierdoor is Klarna / Segoria in overtreding van de wet incassokosten.

Ondanks dit werd mij een brief gestuurd waarin mij word verteld dat ik nu 40 euro verschuldigd ben (waarvan nu nog 26.50 aangezien ik direct na het ontvangen van de aanmaning betaald heb).

Toevoeging: Ik heb al telefonisch contact gehad, dit betekend echter niet dat ik het hiermee eens ben, ik heb alleen een afspraak gemaakt om te zorgen dat ik tot dit is opgelost ik niet constant herinneringen op mijn dak krijg.

Wat ik wil is dat deze 26.50 kwijtgescholden word, aangezien ik geen eerdere aanmaning heb ontvangen, en op de aanmaning die ik heb ontvangen de wettelijke periode van 14 dagen niet in acht genomen is, ondanks dat ik wel binnen die 14 dagen betaald heb.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Segoria

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Segoria nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Segoria in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Segoria een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Segoria

Heeft op 21 augustus 2017 om 16:09 geantwoord

Geachte heer Dierssen,

Bedankt voor uw bericht.

Naar aanleiding hiervan hebben wij u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie.

Voor verdere vragen over uw vordering kunt u uiteraard telefonisch met ons contact opnemen.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 uur en 17:00 uur op 020-8082854.

Segoria

Alle klachten die gemeld zijn door Edwin Dierssen