Mijn Klacht:
Nadat ik vergeten was een rekening te betalen kreeg ik deze vervolgens binnen via Incassodeal. Terecht. Echter, de afwikkeling hiervan loopt erg slecht. Na het eerste emailtje die ik van Incassodeal ontving wilde ik overgaan tot betaling om verdere kosten te voorkomen. Tijdens het doen van de betaling zag ik dat er geen Iban nummer was meegestuurd met de betalingsgegevens en dat ik het rekeningnummer welke in de email genoemd werd niet kon gebruiken. Hierop heb ik een email teruggestuurd waarin ik vriendelijk verzocht om een volledig en juist Iban nummer zodat ik de betaling alsnog kon voldoen.
De volgende dag kreeg ik netjes (naja… netjes… het kan ook anders) een email terug van Incassodeal met daarin de gegevens waar ik om vroeg. Naar aanleiding hiervan gelijk de betaling verricht waardoor het in mijn ogen vanaf toen afgerond was. Helaas dacht Incassodeal daar anders over. Bijna elke dag krijg ik smsjes van Incassodeal dat de betaling verricht moet worden, als ik dat niet doe komen er hogere kosten etc. etc. Ook heb ik een email van Incassodeal ontvangen dat de betaling nog niet voldaan zou zijn.
Hierop heb ik per email gereageerd dat de betaling die week daarvoor allang voldaan was, maar mochten er problemen zijn of onduidelijkheden dan ben ik bereid een betaalbewijs of iets dergelijks te overleggen. Hier kreeg ik geen reactie meer op en ging er dus vanuit dat het nu geregeld was. Helaas, ik werd daarna nog steeds bestookt met dreig smsjes van Incassodeal. Na een aantal dagen was ik dit zat en heb ik wederom gemaild dat ik er een beetje klaar mee ben. Hierop heb ik nooit reactie gehad en de smsjes bleven doorgaan! Nu, vandaag, heb ik wéér gemaild met wederom het verzoek het smsen te staken en bij onduidelijkheid contact op te nemen.
Telefonisch heb ik ook al twee keer geprobeerd, maar het team van Incassodeal zit het liefst niet te lang op kantoor en als ze er al zitten dan wordt de lunchpauze optimaal benut. Oftewel, voor de gewoon werkende mens is het team van Incassodeal telefonisch niet te bereiken.
Tevens vind ik, als je contact hebt met een incassobureau omtrent een betaling, dat er gewoon netjes een naam van de medewerker onder de mail moet staan. Nu is het totaal onduidelijk of je altijd met dezelfde medewerker of elke keer met een ander contact hebt. Heel onpersoonlijk.
Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden wanneer Incassodeal meteen stopt met de smsjes en mijn mail gewoon netjes beantwoord.