Klacht: Incassobureau

op 09 juni 2018 over Luxstyle.nl in de categorie Internetshops - Kleding

Goede dag,

Meerdere malen vraagt LuxStyle of ik een betaling wil doen voor een bestelling die niet geplaatst is tevens niet ontvangen is.
Nu hebben zij het zelfs naar een incasso bureau genaamd Monarhcy Collect door gestuurd.
Meerdere e-mails terug gestuurd maar daar wordt niet op gereageerd, maar wel meerdere aanmaningen sturen….

Als de incasso procedure stopt voor iets wat ik niet besteld of ontvangen heb.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Luxstyle.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Luxstyle.nl in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Luxstyle.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Luxstyle.nl

Heeft op 09 juni 2018 om 10:01 geantwoord

Beste Valery,

We vinden het jammer om te horen dat u een negatieve ervaring heeft ondervonden.

Onze klantenservice heeft u destijds een Niet ontvangen document toegestuurd. Door dit document te ondertekenen, kunnen wij onderzoek instellen bij de lokale postdiensten.

Destijds is echter meerdere malen geweigerd om dit document te ondertekenen. De bestelling is inmiddels bijna een jaar geleden verstuurd, waardoor het niet meer mogelijk is om deze te traceren.

Een ander alternatief is om, indien u nooit de website heeft bezocht en uw gegevens heeft opgegeven, aangifte te doen van identiteitsfraude en hiervan een kopie naar ons toe te sturen.

In uw e-mail verwijst u meerdere malen naar de colportagewet. Aangezien het om online verkoop gaat, en niet om huis-aan-huis verkoop, is niet de colportagewet, maar de wet verkoop op afstand van toepassing.

Heeft op 09 juni 2018 om 10:51 geantwoord

De oplossing die ze hier zogenaamd aanbieden is geen oplossing.
LuxStyle heeft mij nooit een 'niet ontvangen document gestuurd en door te zeggen dat de colportage wet niet voor hun diensten geldt laat maar weer eens zien dat ze totaal geen verstand van zaken hebben. En de Nederlandse wet.
Het zijn fraudeurs en proberen door blijvende intimiderende mails te sturen mensen te laten betalen voor iets wat ze nooit besteld en ontvangen hebben. Op inhoudelijke punten richting hun wordt simpelweg niet gereageerd.
Voor iedereen die hun website bezoekt, ga er direct weer vanaf. Zij denken je te kunnen verplichten dat het bezoeken van een bepaalde pagina op hun site al een onomkeerbare opdracht is voor de aanschaf van een van hun producten. Een betalingssysteem is er niet eens aan te pas gekomen. Tevens staan ze bekend om hun zeer manipulerende werkwijze die de zwakkeren onder ons alsnog tot betalen aanzet. Trap er niet in en betaal niets. Ze hebben geen poot om op te staan, hoe hard ze ook dreigen en hoeveel mails ze ook sturen. Het zijn opportunistische proleten, niets meer niets minder.

Bericht van Luxstyle.nl

2 jaren geleden - Beste Valery, We hebben u per email een overzicht van de communicatie uit 2017 toegezonden waarin u onder andere kunt teruglezen dat dit document u is aangeboden We versturen geen ongewenste bestellingen. Het afronden van een bestelling is het resultaat van een uitgebreid proces, bestaande uit meerdere pagina's waarbij meerdere muiskliks nodig zijn. Bovendien zult u expliciet op de Bestelknop moeten drukken, waarin u aangeeft akkoord te gaan met de leveringsvoorwaarden, voordat een bestelling wordt aangemaakt. Verkoop via het internet is volgens de Nederlandse wet geen colportage. Voor meer informatie verwijs ik u naar de volgende officiele site: https:www.consuwijzer.nlthemaverkoop-buiten-verkoopruimte Hierin staat onder ander het volgende: Wanneer gelden de regels niet? - Verkoop van producten via de telefoon of via internet. Dit heet koop op afstand. Helaas geven verschillende consumentenorganisaties het advies om, bij ontvangst van een factuur van LuxStyle, deze te negeren en geen contact op te nemen of in te gaan op aangeboden oplossingen. Het resultaat is dat wij genoodzaakt zijn om de zaak uit handen te geven.

Reactie van de melder van de klacht Missval198i

2 jaren geleden - Mensen, die figuren bij LuxStyle pretenderen dat de colportage wet niet geldt voor online aankopen. Laat u niet in de war brengen door deze domme onzinnige uitspraken. Dit is wettelijk bepaald. NIET BETALEN MENSEN! HET ZIJN ORDINAIRE OPLICHTERS DIE GEEN POOT HEBBEN OM OP TE STAAN!

Alle klachten die gemeld zijn door Missval198i