Klacht: incasso woonverzekering

op 03 juli 2017 over FBTO in de categorie Verzekering

Wij hebben een wijziging van ons bankrekeningnummer doorgegeven. Van FBTO een schriftelijke bevestiging gekregen dat de rekeningnummers voor de incasso van de zorg en woonverzekeringen zijn gewijzigd. Ook als wij inloggen op mijn FBTO staan de nieuwe rekeningnummers geregistreerd. Desondanks presteert FBTO de incasso van de woonverzekering van ons beiden nog steeds van het oude rekeningnummer af te schrijven. Vandaag 3 juli 2007 gebeld met FBTO en 25 minuten moeten wachten totdat ik contact met een van uw medewerkers kreeg. Bij een eerdere poging 20 minuten gewacht, terwijl steeds wordt gezegd dat de wachttijd 5 a 10 minuten is. De kosten voor ons zijn 10 cent per minuut.
Ik heb vandaag het incassoprobleem van beide woonverzekeringen besproken met de medewerkster van FBTO. Zij erkende dat er een fout is gemaakt bij FBTO. Tot mijn verbazing moest mijn partner zelf bellen omdat wij niet getrouwd zij. Dus weer een half uur wachten aan de telefoon. Mijn partner was op dat moment bij mij aanwezig. Ik handel alle zaken van mijn partner af omdat zij een aantal herseninfarcten heeft gehad en daardoor moeilijk kan praten. De FBTO maakt een fout. Door even in uw systeem te kijken kon uw medewerkster zien dat de incasso van ons beiden niet correct word uitgevoerd door FBTO. Maar zij weigerde de fout bij mijn partner te herstellen terwijl alle gegeven van de nieuwe rekeningnummers in mijn FBTO staan en wij een schriftelijke bevestiging van FBTO hebben gekregen.

De fouten die zijn gemaakt door FBTO zo spoedig mogelijk worden hersteld. Tevens willen wij een schadevergoeding voor de gemaakte kosten. De telefoonkosten zijn 9 EURO. Vergoeding voor de tijd en ergernis.

Relatienummer J.S. Damkat 1597958
Relatienummer R.A.M. Bogers 1597955

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 04 juli 2017 om 12:07 geantwoord

Goedemiddag,

Wat jammer dat we je niet in een keer konden helpen.

Ik lees in de aantekeningen dat mijn collega je niet kon helpen m.b.t. de vragen over de partner omdat zij niet op het zelfde adres woont als jij. In verband met de wet op de privacy mogen we dan geen wijzigingen/uitspraken doen over haar verzekeringen.

Ook staat er bij haar klantgegevens geen aantekening in het systeem dat jij haar partner bent en bevoegd om over haar verzekeringen te beschikken. Dan is het voor ons niet mogelijk om dit op te lossen.
Voor de toekomst is het handig dat je vriendin ons een mailtje stuurt op info@fbto.nl waarin ze zet dat jij bevoegd bent om over haar verzekeringen te beschikken. Ze kan haar gegevens vermelden met daarbij jouw gegevens (voorletter, achternaam, geb. datum en adres van beide) En daarbij haar handtekening.

Voor nu kan je partner een mailtje met haar wijziging sturen naar datzelfde e-mailadres dan pakken wij dat binnen 10 werkdagen op.
Als ze beschikt over Facebook of Twitter dan mag ze mij nu ook een privébericht sturen. Dan pak ik het nu meteen op.

FBTO Webcare

Heeft op 05 juli 2017 om 21:00 geantwoord

U heeft niets opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door woonverzekering