Klacht: incasso via ANWB-Visa niet gelukt bij YB

op 30 mei 2017 over Yellowbrick in de categorie Parkeren

Er is kennelijk een probleem bij YB met incasseren via creditcard. Mijn factuur d.d. 26 mei 2017 staat te boek bij hun als niet betaald.
Op 29 mei krijg ik een mail van YB met overzicht openstaande factuur.
Als ik niet binnen 7 dagen betaal dan volgt aanmaning.
Men verwijst naar hun bijlage en hoe je handmatig kunt betalen.
Op hun site staan de volgende aanwijzingen bij niet betalen:
Als u een factuur heeft met de status “Niet betaald” dan verwijzen we u naar de correspondentie die we u hierover per e-mail hebben verzonden.

Openstaande facturen kunnen we niet nogmaals ter incasso aanbieden. U dient het bedrag altijd handmatig over te maken.

Betaalt u via creditcard en is er een betaling mislukt? Dan dient u uw creditcard gegevens opnieuw in te geven om de betaling van volgende facturen mogelijk te maken.

Na dit te hebben gelezen heb ik actie willen ondernemen om via mijn gewone bankrekening een handmatige betaling te doen. Wat ik erg klantonvriendelijk vind is dat er op de factuur, mail en ook hun site nergens is te vinden wat het bankrekeningnummer is om het over te maken, na veel zoeken via Google ben ik er achtergekomen en heb het overgemaakt. Ik vind dat men hier wel eens beter mee om moet gaan, zoals bij elk bedrijf die een herinnerings-factuur stuurt- dat de bankrekening waar het bedrag naar toe moet er op staat en de termijn waarbinnen dit betaald moet worden niet 7 dagen maar een maand is.
Ik heb geen contact gezocht met YB zelf, omdat ik bij de klachten van klacht.nl iets dergelijks al in 2014 ook is geconstateerd bij iemand die een rekening achteraf kreeg!!

YellowBrick moet bij een betalingsherinnering of achterstand de klant ruimer de tijd bieden om e.e.a. handmatig te kunnen betalen EN ZET DAN BIJ DE CORRESPONDENTIE DUIDELIJK ERBIJ NAAR WELK BANKREKENINGNUMMER EEN BEDRAG KAN WORDEN OVERGEMAAKT ALS DE CREDITBETALING MISLUKT door welke oorzaak dan ook. Ook het opnieuw moeten invoeren van je creditcard-gegevens vind ik een vreemde actie, als deze gegevens al bekend zijn en er geen gegevens zijn veranderd van de klant.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Yellowbrick over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Yellowbrick in behandeling genomen

Bericht van Yellowbrick

4 jaren geleden - Beste Albert, Wij snappen dat dit een vervelende situatie is. Onze excuses hiervoor. ICS, de partij die de creditcard betalingen regelt voor Visa en Mastercard, heeft een technische storing gehad. Hierdoor hebben wij de factuur niet automatisch van uw creditcard kunnen afschrijven. De herinnering die u heeft ontvangen is dus geen phising of spam. De verzending van de herinnering gebeurt automatisch wanneer een automatische betaling mislukt en de factuur open komt te staan. Vandaar dat wij hierin helaas geen specifieke informatie hebben kunnen geven over de reden van het mislukken van de automatische afschrijving. Onze excuses hiervoor. Wij willen u graag vragen (als u dit nog niet heeft gedaan) de volgende stappen te volgen: ?Maak het openstaande bedrag alstublieft aan ons over o.v.v. het betaalkenmerk zoals in de betalingsherinnering vermeld. U kunt het bedrag overmaken aan: S.B.M. (Stichting Beheer Mobiliteitsgelden) IBAN: NL13ABNA0243185340 BIC: ABNANL2A ?Voer uw betaalgegevens opnieuw in via Mijn Yellowbrick. Dit gaat als volgt: Log in met uw klantnummer en wachtwoord. Mocht u de inloggegevens niet meer hebben dan kunt u deze op de website opvragen via de functie wachtwoord vergeten met behulp van uw klantnummer. Uw klantnummer treft u aan op de facturen en in de e-mail die we u hebben gestuurd na registratie. Kies voor 'mijn gegevens'. Onder Betaalwijze kunt u vervolgens uw rekeningnummer of creditcardgegevens wijzigen. ICS heeft het probleem inmiddels opgelost. Wij gaan ervan uit dat uw volgende betaling weer voorspoedig zal verlopen, mits u uw creditcard gegevens opnieuw heeft ingevoerd zoals hierboven omschreven. Voor deze vervelende situatie willen wij u een parkeertegoed aanbieden van ?5 uit coulance voor dit ongemak en danken u alvast voor uw medewerking.

Alle klachten die gemeld zijn door Alberts777