Klacht: incasso

RHabes op 16 februari 2021 over vanHaren in de categorie Schoenenwinkels

Ik ehb in december een cadeau besteld. Dit met nazending van een factuur. De factuur was geen factuur maar een mail met daarin een betaallink. Deze is zoals u zult begrijpen in de mailbox ongewenste mail beland. De mail is nl geen wettelijke factuur en phissing is op dit moment zeer hot.

U heeft heeft Klarna BV ingeschakeld om een aanmaning te mailen en een incasso in te zetten. Ik heb het bedrag plus administratieve kosten overgemaakt. Daaribij heb ik tevens een mail gestuurd dat de overmaking en de incasso elkaar hebben gekruist en dat ik ze zal bellen, omdat de mails steeds in de spambox belanden. Ik heb zojuist Klarna gebeld. Ik ben volgens hun verplicht de incassokosten te betalen. Dat ben ik niet, omdat een factuur aan wettelijke eisen moet voldoen, zodat het herkenbaar is als factuur. Ditzelfde geldt voor digitale facturen. De factuur van Van Haren was niet als dusdanig herkenbaar, maar werd door de provider gezien als ongewenste mail.
Ik zal onder protest mijn incasso betalen, maar verwacht van Van Haren dat ze deze kosten aan mij zal restitueren.
dossiernummer bij Klarna is 899545

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over vanHaren

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over vanHaren nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RHabes