Klacht: Ikea wenst niet te leveren, na bestelling via website vanuit Belgie

op 25 september 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Na bestelling en vooruitbetaling wenst Ikea niet te leveren.

Blijkt dat ik via de website bij de webwinkel heb besteld en dat winkels van Ikea niet in het buitenland mogen leveren. Ik mag wel met mijn bestelling naar Ikea Heerlen rijden, daar is men wel bereid om gewoon in België te leveren, maar dit mag niet via de website…

Het lijkt erop dat IKEA afspraken heeft gemaakt met haar Franchise houders om de markt te verdelen, het belang van de klant is hierin niet meegewogen. In België is het dan weer onmogelijk om via de website inclusief transport een bestelling te plaatsen.

Het is ANNO 2017 onmogelijk om vanuit België bij Ikea een bestelling te plaatsen via de website, zonder fysiek een IKEA winkel te bezoeken.
Het betaalde bedrag wordt binnen tien dagen terug gestort. Voor het gemak is de weigering om te leveren administratief afgehandeld als een annulering door de klant.

Succes AMAZON grotendeels te verklaren door het gepruts binnen het Zweedse blauwe dozen kartel.

Een heel grote paarse krokodil voor IKEA

Na ontvangst van de bestelde en betaalde goederen op het aangegeven tijdstip

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door IKEA KARTEL