Klacht: Ikea belt op dag van levering de levering toch nog even af

op 05 oktober 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ikea service 2.0:
Je bestelt een leuke blauwe bank en die komt dan op een vrijdag binnen. De dag ervoor krijg je nog een SMS dat \’Uw order besteld bij IKEA is zojuist ingepland\’ en de bemoedigende melding \’Wilt u ervoor zorgen dat er voldoende ruimte is om de goederen bij u te plaatsen? Alvast bedankt!\’ Dat hadden we gedaan, door die maandag de oude bank te verkopen…

Helemaal super, we hebben er zin in. Maar dan komt de vrijdag (29-09). \’s Ochtends gebeld door een anoniem nummer die 1x overgaat, kort daarna belt anoniem nog \’n keer en hij gaat 2 keer over. Vreemd, zal wel een of ander call-centrum zijn. Maar \’t wordt nog vreemder: komt ineens \’n mailtje binnen van IKEA \’Bedankt dat u onlangs contact met ons heeft opgenomen over \”Order XXXX vertraagd\”. Huh, heb helemaal niets gedaan… Wat blijkt, heb ook nog een mail gehad. \”We hebben zojuist van ons distributiecentrum het bericht ontvangen dat uw order niet op voorraad is en hierdoor met enige vertraging geleverd zal worden\”. Enige vertraging blijkt 3 weken te zijn. Echt \’enig\’ zoiets…

Dan maar even de klantenservice bellen. Goed, na 15 minuten een \’olijk\’ muziekje aangehoord te hebben, komt een praatmevrouw aan de telefoon. Die biedt haar welgemeende excuses aan, maar luistert verder nergens naar. Tenslotte als je veel praat heb je gelijk en de klant aanhoren is saaier dan zelf de tijd volpraten. Als je dat doet, dan hangt de klant vanzelf op en kan je weer verder knabbelen aan de ALLEMANSRÄTTEN. Tja, de volgende keer maar niet meer \’s avonds bellen.

Rest ons de komende 3 weken te genieten van de ruimte die we gemaakt hebben. We kunnen heerlijk zitten op ons laminaat, ruimte genoeg. Verjaardag over \’n week is ook erg leuk. Misschien toch maar ff een schapenvel kopen, zitten we toch nog wat zachter.
En dan het absolute hoogtepunt van de avond. Gelukkig stuurt IKEA ook nog af en toe wat reclame. \’t Komt leuk binnen met de welbekende kop: \’Aandacht maakt alles mooier\’.

IKEA, geef eens wat aandacht aan dit probleem i.p.v. wat te praten echt even op zoek naar een oplossing, dat wordt gewaardeerd!

Berichtje gestuurd op Facebook op zaterdag gestuurd (30-09)… Typemevrouw wordt wakker geworden na 4 dagen op dinsdagavond (3-10) :). Komt kort gezegd met het volgende fenomenale voorstel: wacht gewoon tot 17 oktober! Briljant toch! Een verjaardag zonder bank, dus met 6 mensen die blijven staan. Gelukkig hebben we nog even de tijd om te bedenken wie de gelukkigen mogen zijn. Sjaak denkt o.a. aan schoonmoeder…

Dan maar een andere vraag. Blauwe hoes is het probleem, wat nu als we de hoes omruilen naar \’n witte? Nou, heel simpel. Dat krijg u geen 10% korting meer, maar de verzendkosten willen we wel voor onze rekening nemen. Oftewel: uw korting a € 86 vervalt, maar de verzendkosten van € 45 hoeft u niet te betalen… IKEA, DAT KOST MIJ NETTO € 21 EXTRA OMDAT JULLIE JE AFSPRAKEN NIET NAKOMEN… Misschien komt dit wel over ;). Aandacht maakt alles mooier, maar deze aandacht maakt alles erger en duurder…

Komt Typemevrouw woensdag nog met de oplossing: Witte bank mag toch, met 10% korting en geen verzendkosten. Komt ie wel na mijn verjaardag op 13 oktober… ALS JE OP TIJD HAD GEREAGEERD, WAS IE OP TIJD BINNEN GEWEEST. Nu hoeft dat dus niet meer 🙁

Gewenste Oplossing:

Als de goede bank hier komt en wij een fatsoenlijke genoegdoening krijgen voor 3 weken zonder bank. En de verzendkosten niet betalen valt daar niet onder, dat is niet meer dan normaal met zo\\\'n onfatsoenlijke afhandeling.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SjaakBrandsma