Klacht: ik betaal een product dat ik niet bestelde

op 17 februari 2018 over Parship in de categorie Datingsites

Geachte

Uit nieuwsgierigheid/partnerkeuze ga ik naar de Parship-website. Ik kom op een vragenlijst terecht, vul die in, krijg een prijs van tss de 20 en de 20 euro voor een maand, ik vul die keuze in “1 maand” (ik ben daar zeker van!) en zie op een bankafschrift dat men mij een jaar voor meer dan 300 euro heeft aangerekend. Ik heb die prijs nooit onder ogen gekregen.

Hieronder vindt u de mails van mij en Parship hierover.

PARSHIP

Parship via E-mail op 16-02-2018 13:46
Beste meneer Kinds,
Graag antwoord ik op uw bericht.
Parship biedt u een premium-lidmaatschap met naar wens één van drie verschillende looptijden – 6, 12 of 24 maanden. Een kortere looptijd bieden wij niet aan, wel betaling per maand. Daarbij gaat het met andere woorden om deelbetalingen voor een langer lidmaatschap, niet om een lidmaatschap dat elke maand wordt verlengd. Het is daarom niet mogelijk om bij elke betalingstermijn op te zeggen.

U heeft bij uw bestelling namelijk gekozen voor een premium-lidmaatschap van 12 maanden met betaling ineens.
De herroepingstermijn van 14 dagen na bestelling is inmiddels verlopen: een herroeping van uw bestelling is daarom niet meer mogelijk Ik heb uw opzegging daarom per eerst mogelijke datum kunnen verwerken: 29.01.2019.
Ik kan u wel nog aanbieden de betaalwijze om te zetten naar betaling per maand. Daardoor wordt de totaalprijs verhoogd met de maandelijkse opslag van € 7, dus € 84,00.
Laat u mij weten als u van deze omzetting gebruik wilt maken, Dat kan nog tot 27-02-2018.
Ik zie uit naar uw antwoord!
Met vriendelijke groeten,

Dennis Rozenberg
Uw Parship klantenservice
Uw bericht via Web op 15-02-2018 10:58
Geachte

Ik krijg zopas het bankafschrift dat u 323,95 euro van mijn rekening haalde. Ik begrijp dit geenszins daar ik mij voor 1 maand inschreef. Kan u mij hierover informeren en dit rechtzetten?

Vriendelijke groeten,
Werner Kinds

Ik vind dit een schandelijk bedrog, een zeer misleidende manier om mensen te bedriegen.
Ik ben dan ook hoopvol dat u mij kan steunen om dit onrecht recht te zetten.

Mijn vraag: uiteraard vind ik het normaal dat ik voor 1 maand betaal. ik heb daar immers op ingetekend. Ik wil dat Parship mij het verschil met waarvoor ik intekende, terugstort.

Alvast bedankt,
Vriendelijke groeten,
Werner Kinds

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Parship

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 19 februari 2018 om 10:53 geantwoord

De klacht is afgewezen. Wij hebben de klant via zijn Parship profiel middels screenshots en kopieen van de bevestiging en de factuur uitgelegd hoe de bestelprocedure loopt en dat er wel degelijk bedragen worden getoond. Een korter lidmaatschap dan 6, 12 of 24 maanden had de klant niet voor het uitkiezen.

Alle klachten die gemeld zijn door Werner Kinds