Klacht: Huisdieren niet toegestaan

op 18 juni 2017 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Hallo,

Ik heb een voucher gekocht voor overnachting in Hotel Ambassadeur in Oostende.
Ik heb mij voor het meedoen verwittigd van het feit of in het hotel een huisdier is toegestaan. Dat was het geval volgens de website van het hotel.

Wat schets mijn verbazing dat, op moment dat ik wil boeken blijkt dat een huisdier via deze weg niet te boeken is, danwel helemaal niet toegestaan is. Ten tijde van het bieden was deze informatie op geen enkele manier beschikbaar.

Ik voel me, mede omdat ik er voor de aankoop onderzoek naar heb gedaan, ernstig misleid.
Zeker omdat ik bij de voorwaarden geen aanknopingspunten kan vinden waarop ik dit risico had mogen verwachten.
Zeker ook omdat in de informatie over het hotel gerept wordt over een aantal uitsluitingen waar we rekening mee moeten houden.

Aanhangig gemaakt bij Vakantieveilingen en de reactie is:

Beste Marco,

Bedankt voor je reactie.

De meeste van onze hotels bieden ons enkel een basis kamer aan.
Hieronder zijn geen huisdierkamers.

Bij al onze veilingen zijn geen huisdieren toegestaan tenzij anders vermeld.
Indien het hotel een uitzondering hierin wenst te maken is coulance vanuit het hotel zelf.

Zoals reeds eerder vermeld kunnen wij je hierin dus niet tegemoet komen.

Sarah
Veilingadviseur VakantieVeilingen

Waarop ik dan maar reageer:

Sarah,

Het is geen antwoord op mijn vraag.
Maar wel een bijzonder antwoord.

Waar kan ik vinden dat deze regel van toepassing is: “Bij al onze veilingen zijn geen huisdieren toegestaan tenzij anders vermeld.”
Zijn kinderbedjes ook niet toegestaan tenzij anders vermeld?
Of de parkeerfaciliteiten? Of andere faciliteit die het hotel volgens de website biedt tegen betaling?

Dat zij zich committeren aan het verstrekken van zorgvuldige informatie, zodat ik van hun diensten gebruik kan maken. Laat ze vertellen wat er afwijkt van een directe boekingen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantieveilingen.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 20 juni 2017 om 09:37 geantwoord

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Vervelend dat u uw huisdier niet kunt meenemen in het hotel waar u reeds een boeking heeft gemaakt.

Zoals eerder aangegeven is niet toegestaan om uw huisdier mee te nemen in Hotel Ambassadeur te Oostende. In uw klacht geeft u aan waar u de regel kunt terugvinden in de veilingtekst dat huisdieren wel of niet toegestaan zijn. In het tabblad \"Extra bij te boeken\" leest u de mogelijkheden om eventueel een huisdier bij te boeken tegen welke tarief. Mocht er niets vermeld worden over het meenemen van een huisdier, dan kunt u er niet van uitgaan dat men een huisdier mag meenemen.

Helaas kunnen wij in deze kwestie niets voor uw betekenen.

Diana - Webcare VV

Alle klachten die gemeld zijn door marcoheetla