Klacht: Aanleg terras hoveniersbedrijf Erwin Donker

op 09 augustus 2013 over Hoveniersbedrijf Erwin Donker in de categorie klachtmelden

In mei 2012 hebben wij voor hoveniersbedrijf Erwin Donker gekozen omdat de heer Donker aangaf dat onze opdracht (het plaatsen van keramische tegels in onze tuin) in professionele handen was. Hij garandeerde ons jarenlang plezier en garantie van een goed aangelegd terras.Hij benadrukte zelfs dat hij service hoog in het vaandel had staan.

Ze konden binnen 2 weken het terras nog komen leggen. “Wat een topbedrijf dachten wij nog”. Met 2 dagen lag er dan ook een prachtig terras, dachten wij. Al snel constateerde wij dat er een aantal tegels los lagen en klapperde als we eroverheen liepen en hierdoor sbraken ook alle voegen eruit. Gelijk contact opgenomen met de heer Donker.Hij wimpelde dit af met de opmerking dat dit geen kwaad zou kunnen. Na een maand wederom gebeld en gemaild dat het ons niet lekker zat. Na verscheidende pogingen zonder gehoor kregen wij meneer toch te pakken door anoniem te bellen. Hij zou ons snel terug bellen voor een afspraak. Helaas gebeurde ook dit niet.

Na ruim een jaar lang bellen en e-mailen heeft hij dan in mei j.l. hier gehoor aangegeven. Hij zou zijn werknemer langsturen die de tegels ook bij ons gelegd had. Uiteindelijk stond zijn jongere werknemer (stagiare?) hier aan de deur. Die vervolgens stond te klungelen met een kapotte hogedrukspuit en met zijn schroevendraaier de tegels eruit probeerde te wippen. Gevolg, hoeken afgebroken van een aantal tegels. Terwijl wij toch duidelijk aangegeven hadden dat de tegels er met een zuignap uitgehaald moesten worden. Ook hierover de heer Donker nog gebeld terwijl zijn werknemer nog aan het klungelen was. We werden totaal niet serieus genomen. De tegels zitten nu nog steeds los en de heer Donker lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn.

We hebben inmiddels een ander hoveniersbedrijf ingeschakelt om na te vragen of het juist is dat de tegels klapperen en los komen. Zij gaven meteen aan dat de tegels dan niet juist gelegd zijn en dat ze niet goed zijn gehecht aan de ondergrond. Normaliter horen keramische tegels met een hechtmortel op de ondergrond gelijmd te worden, dit voorkomt losliggende tegels.

Het doet ons veel verdriet dat onze klacht niet serieus genomen wordt. De heer Donker was goed in verkooppraatjes maar een klacht die eigenlijk heel makkelijk op te lossen is kost tijd en waarschijnlijk geld voor de heer Donker. Juist hij zou moeten weten dat een tevreden klant “nieuwe klanten” oplevert.

Wij hebben meerdere malen gevraagd de klacht naar tevredenheid op te lossen. Helaas zijn wij nu genoodzaakt om het via deze website te melden. Kies je voor hoveniersbedrijf Donker dan weet je in ieder geval zeker dat na het betalen van de factuur de deur dicht gaat.

We hebben inmiddels wel 100 pogingen gedaan om contact met de heer Donker op te nemen. Een simpele klacht is voor hem al teveel werk. Los het probleem op naar behoren.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hoveniersbedrijf Erwin Donker

Alle klachten die gemeld zijn door Robenmaaike