Klacht: hotel jaarkaart

op 20 juli 2012 over Hotelbon in de categorie Reizen Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Enige jaren geleden (naar ik meen 3) hebben mijn man en ik een hotel jaarkaart aangeschaft bij hotelbon leisure bv. Echter hebben wij er nooit gebruik van gemaakt. De jaarkaart verloopt in april. Vorig jaar waren wij te laat met opzeggen, en hebben in juni een herinnering ontvangen. Die is betaald, en dezelfde dag is er telefonisch contact geweest om de jaarkaart op te zeggen. Vervolgens is dezelfde dag ook nog een (computer) geschreven briefje die kant opgegaan, met een opzegging. Zekerheid voor alles. Wat schetst onze verbazing? In april dit jaar kregen wij een herinnering van hotelbon. Voor de nieuwe kaart! Gebeld, en daar werd gezegd dat er sprake is van een misverstand. Vervolgens ontvingen wij in juni dit jaar een brief van Call2collect. Met kosten erbij! Weer gebeld, er werd gezegd:” mevrouw stuurt u even een kopie van uw opzeggingsbrief en we maken het in orde”. Vervolgens bleven wij telefoontjes ontvangen van Call2collect. Uiteindelijk hebben wij vorige week een concept ontvangen van een dagvaarding. 3 dagen de tijd om te betalen anders wordt de echte dagvaarding bezorgd. Opnieuw contact gezocht met Hotelbon Leisure bv. Tot onze grote verbazing kregen wij het volgende te horen: “wij maken geen notities van telefoontjes”. “Wij hebben nooit een opzegging ontvangen”. “Wij hebben u in februari al een eerste rekening gestuurd, in april, mei en juni”. Waarom zou een bedrijf in februari al een brief sturen terwijl mijn hotel bon geldig was tot eind april?? En ik heb nooit iets ontvangen.. Tja misschien een hongerige hond of kinderen?? Om verdere discussie te vermijden zijn we hier maar niet op in gegaan. De klap op de vuurpijl was: “wij accepteren geen schriftelijke opzeggingen”. Op de vraag waarom niet kregen wij het antwoord: u kunt met de computer of met de hand elk willekeurige datum plaatsen en dan is het voor ons niet meer te traceren of u daadwerkelijk een opzegging gedaan heeft. Wij staan perplex! Wat een waardeloos bedrijf is dit! Wij vinden dit kosten wat kost een klant willen binden aan je bedrijf die dat niet wil. Echter blijft het feit nu bestaan dat de dagvaarding volgende week overhandigd zal worden. Dit omdat hotelbon Leisure denkt te kunnen zeggen dat wij in gebreken zijn omdat zij diensten verleend hebben waarvoor wij weigeren te betalen. Feit blijft natuurlijk dat Hotelbon nog niets verleend heeft daar wij geen nieuwe kaart ontvangen hebben.
In een notendop: Hotelbon claimt minimaal 3 rekeningen te hebben gestuurd. Vreemd dat wij deze nooit ontvangen hebben. Hotelbon claimt geen telefonische, of schriftelijke opzegging ontvangen te hebben. Ook de kopie van de opzegging is niet ontvangen. Vreemd, zeker gezien dat in het zelfde gesprek wordt aangegeven dat als zij deze al ontvangen zouden hebben de opzegging niet zouden accepteren omdat deze niet via mail gestuurd is. In 2 eerdere gesprekken werd aangegeven dat er sprake is van een misverstand, en mevrouw Trudy van de Kolk (van hotelbon) geeft aan de vordering niet meer te KUNNEN terug halen. Dit is enkel een kwestie van niet willen. Ik ben vooralsnog niet voornemend om dit bedrijf te gaan betalen en nog een jaar met een kaart rond te lopen die ik niet kan gebruiken. Kort gezegd vinden wij de werk wijze van hotelbon asociaal en crimineel. Mijn omgeving zal van mij altijd het advies krijgen niet met dit bedrijf in zee te gaan.

Gewenste Oplossing:

Hotelbon Leisure zou de vordering bij Call2collect weg moeten halen en toegeven dat ze een fout gemaakt hebben. Allerminste dat zij kunnen doen is de kosten verwijderen die mij nu in rekening gebracht worden.

Alle klachten die gemeld zijn door tessa293