Klacht: Hongerloontje

op 13 juni 2016 over Axender in de categorie Reclame

Ik ben 16 jaar en werk net voor Axender. Wat mij meteen al opviel waren de ontzettend lage lonen. Als 16-jarige zou je minimaal 3 euro moeten verdienen, maar Axender drijft daar de spot mee. Op de site van Axender staat:”per uur verdien je meer dan in de supermarkt” hier klopt helemaal niks van. Ik heb een folderwijk waar ik wekelijks 4 uur mee bezig ben; 2 uur vouwen, 2 uur bezorgen. De vergoeding die ik hiervoor krijg volgens Axender bedroeg deze week 8,50 euro (even een simpel rekensommetje, 8,50/4=2,12 euro per uur en dus veel te weinig). In de supermarkt verdien je rond de 4 euro per uur als 16-jarige.

Het zou erg fijn zijn als er eindelijk wordt ingezien dat folderbezorgers een enigszins aanvaardbaar loon zouden krijgen.

mvg

Als de vergoeding gelijk komt te staan aan de prestatie die ervoor geleverd wordt, dus in ieder geval het minimum jeugdloon per uur.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Axender over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Axender in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Axender een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Axender

Heeft op 14 juni 2016 om 06:25 geantwoord

Helaas kunnen wij als kwaliteitsafdeling je hier niet mee helpen. Hier kan men bezorgklachten melden bv als je de folders of krant niet hebt ontvangen. Wij hebben geen invloed op de betalingen van axender Roosendaal. Je kan contact opnemen met axender Roosendaal op telefoonnummer 0165-578222. Men is aanwezig van 8.30 tot 17.00.

Alle klachten die gemeld zijn door Yf222