Klacht: Slechte service na levering verkeerd en kwalitatief slecht bankstel

W De Vries op 02 januari 2017 over Home Center in de categorie Woonwarenhuizen

Wij hadden een duur bankstel twv 2833 euro gekocht bij het HomeCenter Wolvega. Na 10 weken werd de bank geleverd. Na 2 dagen werd het leer al ruim, en na 2 weken zat het leer al zo ruim in zijn vel dat ik het dubbel kon vouwen. Na 2 dagen heb ik de eerste klacht al gemeld bij het Homecenter en later ook foto’s gestuurd. Slecht gestoffeerd dus en slechte kwaliteit. Ook kwam ik er achter dat ze niet de sticknaad hadden toegepast die we hadden besteld, de verkoopster bleek dit later verkeerd op de order te hebben gezet. Ook waren sommige naden scheef gestickt en waren de zitkussens niet even groot. Nadat een homecentermonteur bij ons is thuis geweest zijn wij enkele weken later in ons gelijk gesteld en mochten we een nieuw zelfde bankstel bestellen. Ondertussen is het bankstel opgehaald, en zitten we met een kleine 2,5 zits leenbank. (Terwijl we normaal een grote loungebank hebben) Omdat wij geen vertrouwen meer hadden in dit merk bankstel (Koinor) wouden wij een ander bankstel van een ander merk. Er werd toen gezegd dat als we dan een goedkoper bankstel zouden kopen dat het resterende bedrag op een tegoedbon gezet zou worden. Niet wetende wat ik met een eventuele tegoedbon van 1000 Euro zou moeten aangezien ons hele huis al ingericht is hier niet mee akkoord gegaan. Na vele telefoontjes mochten we uiteindelijk een ander bankstel uitzoeken en zouden we hoogstwaarschijnlijk (!) het resterende bedrag op onze rekening gestort krijgen. Ik heb toen aangegevn dat als wij geen bank naar ons zin kunnen vinden dat wij in ons recht staan om het koopcontract te ontbinden, daar ik binnen 2 dagen na levering van het bankstel de klacht heb ingediend. Nu zijn wij laatst in het Homecenter geweest, maar kunnen geen bank vinden die helemaal naar ons zin is. Wij hadden tot die tijd nog steeds geen schriftelijke bevestiging ontvangen van het Homecenter waar een verkoopster van het Homecenter ons op wees dat we die absoluut moesten hebben. Hier over weer meerdere telefoontjes gepleegd, uiteindelijk zou de tegoedbon opgestuurd worden twv het bankstel, en het overige bedrag (van een eventueel nieuw bankstel) zou teruggestort worden op onze rekening. Nou krijgen wij net de tegoedbon in de brievenbus met de melding dat deze bon tvw 2833 maar tot eind februari geldig zou zijn! Ronduit belachelijk vind ik dit. Dit is ook niet aan ons verteld aan de telefoon anders hadden ze zich de moeite kunnen besparen om deze op te sturen want hier gaan wij NIET mee akkoord. Wij zijn het beu om nog zo veel telefoontjes met het homecenter te moeten hebben waar je veel moeite moet doen om tot een logische, transparante en klantvriendelijke oplossing te komen.

Wij willen het volledige bedrag twv Euro 2833 z.s.m. terug gestort op onze rekening

Alle klachten die gemeld zijn door W De Vries