Klacht: BKR registratie

op 12 november 2018 over Hoist Finance in de categorie Vermogensbeheer

In 1996 heeft mijn partner een lening afgesloten waar hij indertijd niet op een correcte manier mee is omgegaan. In 2013 melde Hoist zich met verzoek tot betaling na opkopen van de vordering.

Na enige correspondentie bleek de renteberekening onjuist en werd een bedrag van bijna 1000 euro in mindering gebracht. Het overige deel van de vordering hebben wij daarop direct voldaan. Na jaren niks vernemen, het ontbreken van een vooraankondiging en een officieel verzoek tot wijziging van de BKR registratie ervaren wij 0 begrip van deze partij en wordt er geen rekening gehouden met het proportionaliteitsbeginsel. Let wel: we zijn ruim 22 jaar verder inmiddels, financieen keurig op orde, gezinsuitbreiding onderweg en alleen deze registratie. Ondanks een verzoek weigert Hoist mee te werken aan een wijziging BKR. Wij worden volledig belemmerd in de voortgang van ons leven op deze wijze!

Verwijdering dan wel wijziging van de BKR codering

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hoist Finance over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hoist Finance in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hoist Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hoist Finance

Heeft op 04 december 2018 om 09:55 geantwoord