Klacht: Slechte scriptiebegeleiding en slechte feedback

op 20 november 2017 over Hogeschool Inholland in de categorie Universiteiten & Hogescholen

Inmiddels ben ik al een jaar bezig met afstuderen. Elke keer wordt mijn scriptie toch weer met een onvoldoende beoordeeld.. van mijn scriptiebegeleider krijg ik steeds te horen “als het nou geen voldoende is dan weet ik het ook niet meer” dit is nu 3 keer gebeurt en het hoogste cijfer dat ik behaald heb is een 4.5.
De begeleiding is slecht. Tot het eerste inlevermoment heb je een paar lessen om vragen te kunnen stellen over je scriptie, daarna heb je nog 1 mogelijkheid om je stuk te laten nakijken en feedback te krijgen voordat je het daadwerkelijk inleverd. Nu denk je als je de scriptie niet behaald hebt dat je extra hulp krijgt vanuit school om te zorgen dat je de scriptie met een voldoende af kan sluiten… helaas bij Hogeschool InHolland is dit niet het geval! Heb je het de eerste keer niet gehaald.. dan kan je in de stront zakken! Geen begeleiding meer en ze willen gewoon extra collegegeld trekken. Het enige wat ze doen met studenten is demotiveren en geen hulp bieden. Hierdoor komen er heel veel studenten vast te zitten met hun scriptie en kunnen ze de scriptie soms wel 4 of 5 keer moeten inleveren.

Slechte begeleiding, slechte feedback, geen duidelijkheid, lange nakijkperiodes en begeleiding en beoordelaars liggen niet op 1 lijn qua verwachtingen.

Als ik scriptiehulp aangeboden krijg en een fatsoenlijke begeleider die ook iets van het vak ‘communicatie’ snapt en mij niet 3 keer een scriptie laat inleveren die telkens met het zelfde cijfer terug komt.. namelijk een 4.5.

Ook is het van cruciaal belang dat begeleiders en beoordelaars op de zelfde lijn zitten. Nu wordt door de begeleiding gezegt dat A wordt verlangd en bij het inleveren blijkt dat de beoordelaar toch B verlangt.. en viseversa.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Inholland over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Studentinholland