Klacht: Hoge rekening en dubbele kosten

op 07 juli 2017 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Van 22 juni tot 1 juli 2017 hebben wij bij Herz een eenvoudige auto gehuurd in Venetie.
De initiele kosten bedroegen volgens de reservering 160.48 EUR (128.05+32.43 EUR) inclusief een aantal posten die vervolgens bij het bedrag werden opgeteld waardoor de totale kosten 380.38 EUR bedroegen (zie bijlage 1). Vervolgens kregen we bij het terugbrengen van de auto een aantal lokale kosten in rekening, waardoor het eindbedrag uitkwam op 586.48 EUR. Afgezien van het feit dat dit een belachelijk bedrag is voor een eenvoudige auto (vrienden van ons huurden in precies dezelfde periode eenzelfde soort auto bij Europcar voor 182 EUR voor een week inclusief gratis 2e bestuurder), zijn de locatiekosten 2x in rekening gebracht: in de reservering voor 43.29 EUR (bijlage 1) en in de uiteindelijke rekening voor 65.79 EUR (bijlage 2). Verder kan ik de toeslag “oneri automb-vehic fee” a 28 EUR (bijlage 2) niet thuisbrengen.

Als bovengenoemde posten worden terugbetaald en Herz zijn tarieven meer marktconform maakt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 29 juli 2017 om 17:20 geantwoord

Huurovereenkomst: 342775285
Reservering: H2880654238
Factuur: 003376540637

Datum: 29/07/2017

Geachte mijnheer Koch,

We willen u graag bedanken om contact met ons op te nemen. Zoals gevraagd hebben we bovenstaande rekening opnieuw beoordeeld.

U bent op de locatie aangerekend voor een extra bestuurder, en voor brandstof en de aftankservice aangezien u de wagen niet met volle tank heeft teruggebracht. Op dit bedrag werden ook de luchthaventoeslag en de locale taksen verrekend, met een totaalbedrag van EUR 206.10.

Indien u de wagen met volle tank heeft ingeleverd en deze kost dus verkeerd werd aangerekend, kunt u de tankbon of een rekeningafschrift van de tankbeurt sturen naar klantenservicenl@hertz.com (of als reactie op onze mail vanuit dat adres). Dit bedrag wordt dan teruggestort.

Nogmaals bedankt om contact met ons op te nemen en we hopen u spoedig terug te zien.

Line
Hertz Customer Services