Klacht: Hoge nota Evides

op 19 oktober 2016 over Evides in de categorie Waterschappen

Onlangs kreeg ik een periodeafrekening van Evides om een bedrag van E 1799,72 te betalen. Dit gaat om de periode 1 september 2015 t/m 22 juli 2016. Verder is mijn termijnbedrag ook verhoogd naar E 92,67. Naar aanleiding van deze nota heb ik woensdag 12 oktober 2016 telefonisch contact.

Ik heb toen aangegeven dat ik alleenstaande ben en in desbetreffende periode (gedeeltelijk) ook in detentie heb gezeten. Vandaar dat ik ook ontzettend ben geschrokken van deze hoge nota. Verder was ik destijds ook onder behandeling van Palier deze instantie zorgde ook voor mijn administratie en hield zorg voor de betaling van mijn weekgeld. Helaas heb ik hier afstand van genomen omdat er een aantal zaken hier niet vlot liepen. Een voorbeeld hiervan is dat ik in een traject van schuldhulp zat en door nalatigheid van Palier is deze helaas beeindigd.

Uw collega gaf te kennen dat deze hoge nota mijn eigen risico is , omdat er nooit meterstanden zijn doorgegeven. Vandaar dat er op 1 april 2104 is uitgegaan van een beginstand van 154 die nu op 22 juni 2015 resulteerde op een stand van 1983.

Ik weet dat het mijn eigen verantwoording was om de waterstanden tijdig door te geven, maar helaas had ik destijds mijn administratie uit handen gegeven en moest ik een lange tijd in detentie verblijven. Hierbij zal ik u ook een bewijs van ontslag meezenden van de penitentiaire inrichting.

Verder heb ik mijn verhuurder Woonstad Rotterdam benaderd om foto`s of documenten op te vragen van de meters toen ik mijn woning introk. Helaas konden zij mij hier niet verder bij helpen omdat en niets was aangegeven , ook geen oude meterstanden van de oud bewoners.

Mijn verzoek althans vraag is hierbij kunt u deze nota herzien in verband met mijn situatie destijds. Momenteel zit ik met heel wat betalingsachterstanden die ik heb opgebouwd met name in mijn detentieperiode. Verder komen schulden uit het schuldhulp traject ook weer op mijn dak.

Ik hoop op enige begrip voor mijn situatie, en verder kijk ik ernaar uit dat wij samen tot een goede oplossing kunnen komen.

Hierbij dank ik u voor de genomen moeite. In afwachting van uw reactie;

MvG,

Als ik een corrigerende nota ontvang wat van toepassing is op mij en mijn situatie destijds.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Evides

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Evides nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sjon Sewnarain