Klacht: Hoge kosten achteraf

op 09 juli 2021 over E-legal incasso Advocaten in de categorie Advocatenkantoren

E-legal werkt zogenaamd op no cure no pay concept. Echter is dit volledig onwaar, dit is gewoon schijn. Zodra je ze de stukken stuurt zit je aan hun vast, mijn debiteur heeft nooit betaald, geen verweer gegeven alleen gemaild dat hij niet wist welke vordering het over ging. E-legaal heeft mij gevraagd om uitleg. Heb hun aangegeven dat het op de factuur stond en zij dit dus aan de debiteur terug konden koppelen. Dit is nooit gebeurt waarna e-legal eenzijdig het traject heeft gestopt, de informatie was niet volledig genoeg zogenaamd. Wel kwam de factuur van ruim 1500 waaronder voor kosten voor het raadplegen van een advocaat, een advocaat waarvan ik zelf niet eens de naam kenden en niet eens van wist dat deze persoon überhaupt bij mijn dossier was geraadpleegd. Ook heb ik voor deze zaken nooit toestemming gegeven maar kreeg wel de gepeperde rekening. Wanneer je dan in bezwaar gaat wordt de toon ineens heel onvriendelijk en dreigend. Je moet gewoon betalen en anders zullen zij hun gelijk wel gaan halen via alle mogelijke juridische middelen, iets waarvoor zij voor hun klanten te beroerd zijn als de zaak niet op een presenteerblaadje ligt.

Met andere woorden gewoon ordinaire op lichters met hun zogenaamde no cure no pay concept.

Wanneer men de factuur doorstreept en alleen de incassokosten en kosten voor de gemaakte dagvaarding etc rekent.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar E-legal incasso Advocaten over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door E-legal incasso Advocaten in behandeling genomen

Bericht van E-legal incasso Advocaten

3 weken geleden - Geachte Manuel, Hierbij reageer ik op uw klacht. Allereerst valt het mij op dat u aangeeft dat er hoge kosten achteraf zouden worden gerekend, terwijl u niet zou zijn betaald. Hiermee impliceert u dat deze kosten altijd zouden zijn verschuldigd, maar dit is natuurlijk niet het geval. In uw geval is er namelijk sprake van schending van de afspraken die u met ons kantoor hebt gemaakt. Zoals gebruikelijk is in de no cure no pay incassobranche, zijn er nu eenmaal regels van toepassing op deze aantrekkelijke en veelal goedkope dienst. Dit is bij ons het geval, maar ook bij andere dienstverleners. Als u zich niet aan die regels houdt, dan staan daar gevolgen tegenover en dat waren in uw geval aanvullende kosten die zijn berekend omdat u ons kantoor hebt belemmerd in de dienstverlening. Het is dus niet zo dat ons kantoor zonder daar een goede reden voor te hebben gehad u “ineens” kosten zou hebben berekend. Sterker nog, deze regels zijn u op voorhand kenbaar gemaakt bij de opdrachtbevestiging en ze zijn ook voor een ieder op voorhand te downloaden via onze website. Dat u desondanks dan toch besluit om de regels niet na te leven is aan u zelf te wijten. Tenslotte valt het mij op dat u nu pas klaagt over deze kwestie, terwijl u eerder al ruim de gelegenheid hebt gehad om daarover met ons in gesprek te gaan, zelfs recent nog in een juridische procedure. Waarschijnlijk plaatst u deze ongefundeerde klacht dan ook omdat u recent door de rechter tot betaling bent veroordeeld. Vanwege de uitspraak van de rechter, moet ik hierbij concluderen dat uw klacht ongegrond is.

Alle klachten die gemeld zijn door Manuel.