Klacht: Hoezo netjes met prive gegevens omgaan?

op 08 juli 2016 over Waternet in de categorie Waterschappen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Bij Waternet duurde een verhuizing doorgeven eerst al weken, toen gevolgd door onduidelijke en onjuiste brieven, maar het klapstuk: terwijl ik nog geld moest ontvangen kon een onbekende derde al mijn prive gegevens veranderen inclusief rekeningnummer wat Waternet gewoon accepteerde!

Extreem fout van de klantenservice natuurlijk want dit zet de deur open voor identiteitsfraude en dus ook een overtreding van de wet privacy op de persoonsgegevens.

Waternet loste het maar op door de fout recht te trekken, de medewerker erop aan te spreken (wat absoluut geen garantie geeft dat dit niet weer kan gebeuren) en het vergoeden van de belkosten die inmiddels al boven de € 50,- liggen na uren bellen doen ze niet aan…

Gewenste Oplossing:

Volledige uitleg hoe dit soort fouten kunnen ontstaan, hoe ze in de toekomst voorkomen worden en compensatie voor de gemaakte kosten om Waternet op haar fouten te wijzen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Waternet over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Maarten de Groot