Klacht: Het product terug gestuurd maar nog steeds geen geld terug.

op 22 juni 2016 over Filmspeler.nl in de categorie Filmaanbod

Beste,

Ik heb op 25-04-2016 een X9 media speler bij filmspeler.nl gekocht. Op 03-05-2016 hebt ik het bedrijf (webwinkel) laten weten dat ik van de koop af wil en hiermee binnen de bedenktijd de koop ontbonden wil hebben. Op 04-05-2016 heb ik het product teruggestuurd zoals aangegeven retour formulier.

Voor het product heb ik een bedrag van EUR 179,00 betaald. Dit bedrag is inclusief de door het bedrijf in rekening gebrachte bezorgkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet terug ontvangen. Volgens de wet is filmspeler.nl verplicht om, binnen veertien dagen na ontbinding van de overeenkomst, het volledige aankoopbedrag terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken en de mediaspeler hebben zij ook in hun bezit. Geld terug willen zij niet geven en om het product terug te sturen moet ik EUR 19,95 “reparatiekosten” betalen, excl retourkosten. via www.filmspeler.nl/opsturen na betaling retourneren zij het product. In mijn geval is er totaal geen sprake van reparatie of herstelwerkzaamheden, in mijn ogen zijn dit onnodige extra kosten wat ik moet betalen om het product terug te krijgen. Helaas kan de politie niks voor mij betekenen, omdat ik vrijwillig het product terug heb gestuurd.

De reden dat zij geen geld terug geven is omdat “De software makkelijk gekopieerd kan worden zonder dat dit kopiëren de staat van het product beïnvloed om illegaal kopiëren te voorkomen zodra de verpakking open is geweest, verliest u uw retourrecht. Deze regel geld ook bij aanschaf van een windows besturingssysteem, of een cd, dvd.”

Technisch gezien is dit niet mogelijk omdat het product op android draait en Android een opensource software is, welke door iedereen gedownload kan en mag worden en het product maakt geen gebruik van serial nummer/code (zoals microsoft windows). Mijn broertje heeft het zelfs voor elkaar gekregen om het software van filmspeler.nl zelf te downloaden via deze link https://download.filmspeler.nl/Apps/ en op zijn laptop werkend gegreken (dus er is totaal geen sprake van kopieren zonder dat dit toegestaan is) want het bedrijft biedt het zelf aan en het enige wat je nog hoeft te doen is een Kodi account aanmaken.

KODI is een Mediacenter welke oorspronkelijk bedoeld was voor de XBOX, het was ook lange tijd genaamd XBMC (XBOX MEDIA CENTER). Tegenwoordig is het één van de meest populaire mediacenters. Dit omdat het opensource is en iedereen plugins (addons) kan schrijven voor KODI.

Wat ik het liefst wil natuurlijk mijn geld terug want het product blijkt niet te zijn wat ik ervan had verwacht.

Ik hoop dat ik mijn verhaal voldoende toegelicht heb. Uiteraard ben ik ten aller tijden bereikbaar voor extra informatie, indien dit nodig is.

Rozh

Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg

Alle klachten die gemeld zijn door Rozh Salih