Klacht: Het overdrijven van de ID controle

op 10 mei 2014 over Dekamarkt in de categorie Supermarkten

Beste meneer/mevrouw,

Deze middag was ik samen met mijn vader naar de DekaMarkt in Krommenie. Mijn vader wilde een krat bier halen en ik Milka repen.
Eenmaal bij de kassa word er om mijn ID gevraagd, deze had ik niet bij me en ik ben 16. De caissière zegt dat ze de boodschappen niet mee kan geven, omdat ik geen ID bij mij had. Dit vonden mijn vader en ik echter belachelijk, omdat het krat bier voor mijn vader was. Er hoort om ID gevraagd te worden als aangetoond kan worden het krat bier voor mij was of dat er een paar jongeren samen alcohol komen halen. Ik snap dat er regels zijn; geen 18 geen drank, maar dit is wel overdreven. Ik kan dus geen boodschappen meer doen met mijn ouders bij de DekaMarkt, of wanneer zij gaan afrekenen, moet ik doen alsof ik er niet bij hoor of alvast naar buiten gaan. Ik heb begrip dat de DekaMarkt zich aan de wet moet houden, maar de regels die de DekaMarkt hanteren zijn in mijn ogen enorm overdreven (en klantonvriendelijk).
De caissières lijden hier ook onder, zij krijgen elke keer te maken met boze klanten.

Ik ben tevreden als mijn klacht serieus genomen word en ik hier een correct antwoord op krijg. Ik hoop dat deze klacht serieus word genomen en jullie de procedure met betrekking tot de uitvoering van deze regelgeving onder de loep nemen.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dekamarkt

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dekamarkt over deze klacht.

Bericht van Dekamarkt

2 jaren geleden - Dank u wel voor deze melding. Helaas hebben wij geen contactgegevens van u. Wij vragen u vriendelijk uw klacht via het contactformulier van onze website www.dekamarkt.nl in te sturen. Alvast hartelijk dank daarvoor. Afdeling klanten DekaMarkt

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Dekamarkt in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dekamarkt een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dekamarkt

Heeft op 08 oktober 2016 om 10:58 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door R.Rietdijk