Klacht: Het einde van Samson

op 07 oktober 2016 over Samson in de categorie Tabaksbedrijf

In een wereld waar merken elkaar bevechten door prijzenoorlogen en reclames, zouden wij als consument hier normaal de vruchten van moeten plukken.
Mijn favoriete merk shag heeft dit principe helaas niet begrepen. Samson, de altijd al duurdere maar veel smaakvollere shag, heeft zijn trouwe klanten de rug toegekeerd.
Met een prijs die hoger lag dan andere merken, wist je wel bij Samson dat het nooit droog was, zelden takken bevatte en je het pakje kon oproken tot het bijna helemaal leeg was.
Buiten dat, was het veruit de lekkerste shag die er was.
Sinds een jaar ongeveer is het roer om bij Samson.
Of misschien is het allemaal nog eerder begonnen, dat weet ik niet zeker. Het was namelijk een geleidelijk proces.
Het begon allemaal met de takjes.
Die vond je af en toe, al leek het steeds vaker te gebeuren dan vroeger. Ook de afmetingen van de takjes leken de groeien.
Gebeurde dit misschien met een reden?
Zelf denk ik dat ze dit deden, zodat het niet zo zou opvallen dat er ook steeds meer gruis achterbleef in je pakje shag.
Wederom een geleidelijk proces dat misschien bedoeld was om te verdoezelen dat het eigenlijk ook steeds drogere shag werd. Althans, de kwaliteit van de shag schommelde te vaak op en neer.
Hierdoor was het nog maar moeilijk te bepalen wat je nou precies proefde als je een shaggie rookte van je veel duurdere pakje shag.
De smaak ging er dus ook nog eens op achteruit.

Kan iemand mij dan alsjeblieft uitleggen hoe een merk als Samson het voor elkaar krijgt om hun kwaliteit zo te verlagen maar hun prijs zo te verhogen?
Doordat die kwaliteit nu vergelijkbaar is geworden met de veel goedkopere B-merken zie ik geen reden meer om dit product te kopen.
Toch probeer ik het nog wel eens, een pakje Samson. Heel af en toe. Alleen om te kijken of ze inmiddels al geluisterd hebben naar hun trouwe klanten.
“helaas, alweer teleurgesteld”.

Samson zou moeten begrijpen dat ze met een merknaam op de markt staan.
Als je €9,90,- voor 50 gram shag vraagt dan verwacht de klant hier een beter product voor dan een pakje shag van €6,20,-
En zeker voor alle trouwe klanten, die jarenlang Samson shag gerookt hebben en weten hoe goed de shag was. Nieuwe klanten zullen de shag proberen, hetzelde ervaren als een goedkoper pakje shag en daarna nooit meer, €9,90,- betalen voor een pakje Samson shag.
Ik ben dus pas weer tevreden als het merk Samson een product op de markt brengt dat vergelijkbaar is met de kwaliteit van vroeger. De kwaliteit die €9,90,- waard is.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samson

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samson nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NiekAkker