Klacht: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product

op 09 augustus 2015 over Mycom in de categorie Internetshops - Computers en accessoires

Oneens met de reactie van klantenservice.

Per 3-8-2015 schreef ik het onderstaande bericht, waarop ik duidelijk maak dat het om een ondeugdelijk product gaat. en dat het pas 2 weken na de garantie termijn verstreken is.

De reactie van mycom vind ik onredelijk omdat het ze de bal bij asus leggen. Ik verwacht hier meer service.

Brief:
Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product

Bilthoven, 3-8-2015
Geachte heer/mevrouw,

Op 21-7-2012 kocht ik bij u een Asus type R501VM-S4164V Laptop (zie bijlage factuur). Het betreft een laptop met een garantie termijn van 3 jaar. Nu is mijn laptop net 2 weken stuk na deze garantie termijn van 3 jaar. Ook zijn jullie lid van ICT Waarborg , waarbij gesteld wordt dat er een minimale levensduur van 5 jaar wordt gehanteerd op laptops.

De Laptop functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: Start niet meer op zoals normaal. Geen startuplogo van Asus en gaat niet door met opstarten Windows.

De ASUS laptop type R501VM moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval (non-conformiteit). Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd (3 jaar, 2 weken) en de aanschafprijs van het 899,- euro.

Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen binnen een redelijke termijn van drie of vier weken.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Paul Plijnaar

De reactie:
Beste P.Plijnaar

Bedankt voor uw e-mail ,

Inderdaad geven wij als MyCom 3 jaar garantie op de gebruiksduur van een laptop . Indien zoals u aangeeft dat de gebruiksduur langer moet zijn dan 3 jaar dan kunt u contact opnemen met de leverancier Asus via onderstaande link

Asus zal dan bepalen aan de hand van het onderzoek of u hiervoor in aanmerking komt

Klantenservice

MyCom Nederland
Versterkerstraat 12
1322 AP Almere

Als dit ondeugdelijk product door Mycom verholpen wordt ipv dat ik zelf contact moet opnemen met asus. Dit hoort volgens mij naast garantie ook als een inspanningsverplichting voor het geleverde product.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mycom over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Mycom in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mycom een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mycom

Heeft op 12 juli 2017 om 13:54 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door PPlijnaar