Klacht: Herroeping

op 19 juli 2016 over Parship in de categorie Datingsites

Na me aangemeld te hebben voor een abonnement van 12 maanden kwam ik erachter dat dit zo niet mijn datingsite is. Dus binnen 4 dagen een herroeping ingediend. Kreeg snel bericht maar moest (buiten de afgeschreven kosten voor de eerste maand) nog eens € 35,07 betalen. Dit onder de noemer waardecompensatie. Nu lees ik, bij veel andere klachten op deze site dat dit te maken zou hebben met de gelegde contacten maar dat is bij mij niet de reden. Ik moet dit bedrag betalen voor het persoonlijkheidrapport die gemaakt is. Dit rapport 42 pagina’s is “gemaakt” aan de hand van een lijst vragen die ik heb ingevuld.(voordat je je überhaupt gratis kan aanmelden!!!)
Wie heeft dit rapport gemaakt, is deze wetenschappelijk onderbouwd en door wie? Het enige wat ik eruit kan halen is dat Parship dit profiel met alle andere leden heeft vergeleken en een computer spuugt een mooie tekst uit wat mijn persoonlijkheidrapport is. Vind ik niet echt een waardecompensatie waard. Waren er teveel klachten over de waardecompensatie tbv gelegde contacten dat Parship het nu onder een andere noemer gooit?
Het vreemde vind ik dat je je pas gratis kan aanmelden als je heel de vragenlijst hebt ingevuld. Hier wordt dus meteen al een persoonlijkheidrapport van gemaakt. Parship geeft aan dat basisleden (gratis) dit persoonlijkheidrapport voor €129,00 kunnen bestelen maar omdat ik premiumlid was geworden willen ze me tegemoet komen met een bedrag van € 64,50. Dus basisleden kunnen deze bestellen en ik, als premiumlid heb geen keus, want geloof me ik heb deze niet vrijwillig besteld. In mindering wordt ook € 29,43 gebracht (lidmaatschap eerste maand). Dus dan blijft er € 35,05 over om nog te betalen. Het is wettelijk mogelijk om binnen 14 dagen een overeenkomst te ontbinden maar onder de noemer van waardecompensatie int Parship gewoon door. Dit kan niet kloppen!

Gehele compensatie van het resterende bedrag.
Of wat dit probleem en alle waardecompensaties zou oplossen is dat Parship wacht totdat de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen verstreken is totdat ze een waardecompensatie of wat dan ook doorbelasten aan de klant.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

Bericht van Parship

5 maanden geleden - Geachte Margjefff, Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik op uw klacht ingaan. De basis voor de partnervoorstellen is de persoonlijkheidstest. Het persoonlijkheidsrapport is iets anders. Het wordt pas nadat u een premium-lidmaatschap heeft besteld aangemaakt, is persoonlijk op u toegesneden en beschrijft niet alleen uw partnerschaps-kenmerken, maar ook hoe u bij een ander past. Prof. Dr. Hugo Schmale heeft het PARSHIP-principe ontwikkeld. Hij is psycholoog en sinds de jaren 60 intensief bezig met onderzoek op het gebied van relaties. Bovendien wordt hij ondersteund door ons team van psychologen die het PARSHIP-principe constant aan de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen aanpassen. Anders dan bij aankoop van goederen, is het bij aankoop van een dienstverlening wettelijk toegestaan een waardecompensatie te berekenen. Vanzelfsprekend hebben wij u vóór, tijdens en ná de bestelling op de waardecompensatie gewezen. Zo heeft u tijdens het bestelproces bijvoorbeeld bevestigd dat de uitvoering van de dienstverlening direct kan beginnen en u op de hoogte bent dat er bij herroeping een waardecompensatie verschuldigd is. Daarna informeren wij u in de bevestiging van uw bestelling, die direct na het afsluiten van uw bestelling per e-mail aan u is verstuurd. Om aangegeven redenen zien wij niet af van de waardecompensatie. Met vriendelijke groeten, Nico Teeuwen PARSHIP WebCare

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 27 juli 2016 om 12:13 geantwoord

Geachte Margjefff,

In onze reactie hebben wij uitgelegd waarop de persoonlijkheidstest is gebaseerd en hebben wij aangegeven waarom de waardecompensatie werd berekend.
Aangezien wij geen reactie op onze reactie op uw klacht mochten ontvangen wil ik ter afsluiting graag kort aangeven dat wij niet van de waardecompensatie afzien. Om deze reden zien wij deze klacht als gesloten.

Met vriendelijke groeten,

Nico Teeuwen

Alle klachten die gemeld zijn door Margjefff