Klacht: Herhaaldelijk in gebreken blijven, zeer slechte service, klantonvriendelijk

op 16 februari 2018 over Jorgs Houten Meubelen in de categorie Internetshops - Meubels

Sinds de bestelling van onze tafel, op 20 november 2017, gaat het ene na het andere fout. Jorg neemt zelf geen telefonisch of via de mail contact op om vertraging in levering door te geven. Toen ik na het verstrijken van de aangegeven levertijd zelf belde en mijn verbazing hierover uitsprak, kreeg ik een botte reactie: “We vertellen u nu toch wanneer we kunnen leveren?”

Sinds de levering op 14 december 2017, zijn we bezig een omruiling te laten plaatsvinden voor het tafelblad. Deze was helemaal bekrast, had ruwe onbewerkte randen en was niet geïmpregneerd, terwijl we hiervoor extra hebben betaald (optie).
Waar we tegenaan lopen is dat Jorg geen medewerking verleent m.b.t. tijdstip van leveren, omdat het niet in hun planning past.
De afspraken worden telkens ingepland op momenten waarop wij van tevoren te kennen hebben gegeven niet thuis te zijn.
Bij de een en laatste poging (opnieuw vrije dag opgenomen!) is afspraak tot levering op de dag zelf afgebeld, omdat het nieuwe blad bij het inladen gevallen en gebroken was.
Bij de laatste poging deden ze een beetje water bij de wijn en kwamen ze, met veel moeite in de avonduren. Het was zo fijn om na 3 maanden eindelijk een beetje service te krijgen. We hebben de dag voro levering nog zelfs éxtra telefonisch contact gehad m.b.t. de juiste afwerking van het blad. Echter bij lavering bleken de knoesten niet te zijn opgevuld, er zat gewoon een gat in de tafel waar je doorheen kon kijken, dus het mocht weer mee terug.

Nu is hun verhaal dat we dit extra hadden moeten opgeven en dat er een meerprijs voor betaald dient te worden, terwijl deze optie nooit bij het bestellen erbij heeft gestaan en er nu nog steeds niet bij staat als ik de bestelpagina raadpleeg. Bovendien zijn de knoesten in het blad dat in de eerste instantie geleverd was, wél opgevuld.
De mevrouw van de klantenservice wist mij te vertellen dat het opvullen van de knoesten iets is wat ze eerst wel vanzelfsprekend en nu niet meer doen. Op de vraag hoe wij dit hadden moeten weten en opgeven, krijg ik geen reactie, maar de mevrouw van de klantenservice is er wel zeker van dat wij als klant in gebreken zijn gebleven om dit aan hen te melden.

Wij zijn inmiddels 3 maanden verder nog steeds in afwachting van het tafelblad die we hebben besteld én volledig hebben betaald. Voor alsnog krijgen we alleen “sorry” te horen voor alles wat misgaat, verder geen service of compensatie voor de tijd en moeite die het ons tot nu toe al heeft gekost om Jorg in gelegenheid te stellen om de levering in orde te maken.

Als je iets bestelt bij Jorg, dan lijkt je als consument alle verantwoordelijkheid te dragen voor het in orde ontvangen van je bestelling en dan nóg, als zijn desondanks fouten maken, is het aan jou om te buigen en service te verlenen om hen in de gelegenheid te stellen dit goed te maken, want een andere optie lijkt er niet te zijn. Wij voelen ons boos, verdrietig en verschrikkelijk machteloos!

Ik ben tevreden als ik mijn tafelblad ontvang zoals ik het heb besteld en betaald:
- juiste afmeting;
- geïmpregneerd;
- HELEMAAL GLAD en AFGEWERKT, dus: knoesten opgevuld, helemaal gladgeschuurd, alle randen glad en alles wat erbij hoort.
- de omruiling in de avonduren (elke avond van de week, na 17.00 uur).

Daarnaast verwacht ik na 3 maanden geduld en alle mogelijke service en coulance van onze kant een compensatie voor het herhaaldelijk in gebreken blijven van Jorg.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Jorgs Houten Meubelen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door sandem