Klacht: Heraansluiting

op 03 juli 2017 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Afgelopen dinsdag zijn wij afgesloten van electra binnen. Dit naar aanleiding van een hennep controle. Er was geen hennep plantage aanwezig maar er werd wel op een onjuiste manier stroom afgenomen. Wij hebben toen op donderdag gebeld met de vraag hoe het er voor staat. Mevrouw van klantenservice gaf aan dat we 458 moesten betalen. Dit is een boete inclusief berekening van energie verlies. Als we dit voor 16:00 zouden betalen zouden we de volgende dag ingepland worden. We hebben dit bedrag direct over gemaakt. We hebben aangegeven dat wij 5,jonge kinderen hebben die moeten kunnen douchen en kleding moeten kunnen wassen. Ook eten en drinken (koelkast). Ook is mijn partner op maandag jarig. Vandaag (vrijdag) hebben we weer gebeld en het bedrag was binnen. We konden om 13:00 bellen om een afspraak te maken. Toen we om 13:00,belde werd er aangegeven dat we moesten wachten tot we worden gebeld door de planner. Zojuist zelf maar gebeld en er werd aangegeven dat we maandag wel zouden worden gebeld. Uitgelegd dat we de boete al betaald hebben en andere kosten ook en 5 kinderen maar we hadden gewoon pech. Dit is niet wat ons is beloofd. Wij hebben het gevoel dat de belofte is gedaan om ons te bewegen meteen te betalen. Nu zij het geld binnen hebben moet je maar wachten. Ik heb mijn schuld ingelost dus verwacht ook gebruik te kunnen maken van electra wat in ons geval een levens behoefte is met 5,jonge kinderen. Er is alleen de hoofdstop verwijderd dit komt neem op het zelfde werk wanneer een stop springt en als je daar voor belt is er binnen korte tijd hulp. Dit voelt al een schop na geven ookal hebben we al betaald.

Ik wil aangesloten worden op electra.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 03 juli 2017 om 12:36 geantwoord

Geachte mevrouw Knijpstra,

U hebt mij vrijdag laat op de middag gesproken over deze klacht. Ik heb u gemeld dat een heraansluiting voor het weekend niet te realiseren is. Ik heb zoals toegezegd vanochtend contact opgenomen met de afdeling af- en heraansluiting om uw situatie te bespreken. Ik heb van uw partner begrepen dat u inmiddels al bent heraangesloten.

Dave
Webcare Enexis