Klacht: slechte behandeling van invalide

op 19 juni 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

15 Juni 2017 telefonisch geprobeerd een afspraak te maken voor een oogmeting en aankoop nieuwe bril voor mijn 85 jarige aan een rolsloel gebonden moeder op 16 juni 2017. Dit was niet te regelen moesten zo maar langs komen
Zij is al jaren klant bij hun, dus in de rolstoel en naar hans anders in Bergen op Zoom.
Daar aangekomen werde mijn moeder in eerste instantie vriendelijk benaderd door een verkopster en werd er in afwachting van de oogmeting alvast een montuur uitgezocht. Bij binnenkomst viel het met de drukte nog wel mee er zat 1 pers voor een oogmeting binnen, ondertussen moest er nog een ander testje gedaan worden en vandaaruit ging het bergafwaarts. Als er een gewonetwerk stoel bij het apparaat had gestaan had mijn moeder daar met hulp van mij wel op kunnen gaan zitten, maar helaas was het een klein krukje…dan maar met deen rolstoel ervoor dan, dit werd een lachertje.Nou dan maar wachten voor de oogmeting, na de persoorlog die inmiddels binnenzak was m’n moeder aan de beurt.
Ondertussen werd het drukker en drukker..
Een mevrouw kwamet met haar man d’rosalie bril ophalen en met het passen bleek dat ze met haar nieuwe bril geen letter kon lezen… een andere verkoopster kwam er met een andere klant er ook niet aan uit en overal begonnen er rijtjes met mensen te vormen.Ondertussen stond m’n moeder al een tijd opzij gezet en begon een beetje in paniek te geraken dat als het nog lang zou duren zij nog naar het toilet zou moeten. Gelukkig daar was de meneer van de opmerking en waren wij hierna aan de beurt.
De man van de mevrouw die geen letter met haar nieuwe bril kon lezen begon ook ongeduldig te worden.De man van de metingen heb ik later om zijn naam gevraagd en heet Cees Pieters. Dus Cees stond deze man snauwend te woord dat als het niet goed was hij maar een afspraak moest maken om terug te komen.Een afspraak die voor ons NIET… mogelijk was.
Tevens bepaalde hij dat hij nu EERST de man ging meten van de andere verkoopster.
Ik en min zus begonnen allebei te protesteren en zeiden dat onze moeder nu aan de beurt was en hij zei glashard NEE eerst doe ik deze man en dan Uw moeder.
Mijn zus gaf aan dat we dat niet gingen redden en of er dan misschien een invaliden toilet was .Nee er was achter in het keukentje een toilet en toen wij vol ongeloof stonden te kijken en vroegen hoe we dat moesten oplossen, zei hij echt dat ze dan maar uit haar stoel moest komen en vanuit de winkel naar het toilet moest lopen.
Voor ons was hier de maat vol, we hebben nog tegen hem gezegd dat we hadden gebeld voor ee’n afspraak en dat ging niet en nu zegt ie tegen een andere klant “dan maak je maar een afspraak”.We zijn met een huilende moeder omgedraaid om nog door een andere klant een vent van een jaar of 45 die erg gecharmeerd van zijn verkoopsterje was, stoer en honend achterop geroepen te worden …Fijne Dag Verder. We zijn met m’n moeder over de kinderkopjes door een lange winkelstraat gelopen om bij de HEMA naar het invalidetoilet te gaan. Mijn moeder wilde alleen nog maar naar huis en wat een leuke middag stad met haar meiden en kleinkinderen had moeten worden eindiadermine bijna in een drama.
Wij hebben ons er niet onder latenummer krijgen en zijn daarna bij specsavers geweldig geholpen.
Ik ben nog wel even terug bij Hans Anders naar binnen geraan om te zeggen dat ik een klacht in ging dienen en hoe de man heette, hij zeigenlijk Cees en toen vroeg ik zijn achternaam en zei hij Pieters, en wil je m’n geboorte datum ook nog? Maar dat leek me niet nodig. Inmiddels was de winkel leeg en was eigenlijk alleen de slijmbal die ons honend achterop geroepen had nog over…
Cees Pieters zei, dat nu wel de oogmeting kon doen hoor, maar ik gaf aan dat dat specsavers al voor hem deed.ik heb effe zitten tellen en dit kost Hans Anders 6 klanten..Pa, Ma, ik, mijn man, m’n zoon en dochter, die er trouwens bij waren, mijn zus en haar man …Oeps het zijn er 8 .
8 klanten in 1 klap weg….we kwamen echt allemaal bij hun…..

Gewenste Oplossing:

In dit geval zie ik geen oplossing denk ik, als je zo met invalide ouderen omgaat. Nou en een kado bon of kortingen zijn ook niet van toepassing want ze heeft inmiddels 2 brillen bij de specsavers gekocht. Een excuus dan maar zeker.....

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 19 juni 2017 om 10:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Conny B