Klacht: Handhaving Corona maatregelen

Mondkapjemoet op 20 december 2021 over Dekamarkt in de categorie Supermarkten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben een vaste klant en kom dagelijks bij de DEKA markt, voorheen de DEEN.
Dagelijks erger ik me aan het slecht naleven van de Corona regels in uw winkel.
Maar vandaag spande de kroon, ik was ongeveer 20 minuten in de winkel en heb mij zeer geërgerd.
Al bij binnenkomst staat daar een bewaker met het kapje onder zijn neus, niet even maar structureel ( ik had daar de dag ervoor al met de dienstdoende chef over gesproken). Daar is dus niets mee gebeurd.
Van de, naar schatting 40 mensen waren er zeker 10 zonder mondkapje.
Ook enkele personeelsleden, meest jonge dames bij de kassa, dragen het kapje structureel onder de neus.
Ik heb de dienstdoende chef hierover gesproken , zijn antwoord was “ wij zijn geen handhavers”
En hij wilde mij laten geloven dat het alleen maar buitenlandse mensen zijn die zich er niet aan houden, ik kon hem zo drie “Hollandse” mensen aanwijzen, ik vertelde hem ook dat bij AH, 15 minuten lopen vanaf de DEKA markt, de mensen zich veel beter aan de mondkapjesplicht houden.
Ik overweeg daarom sterk om daar voortaan mijn boodschappen te doen.
Vrienden uit mijn omgeving doen dat al.
Ik hoop, dat het u lukt de winkel een klantvriendelijker en veiliger plek te laten zijn.

Vriendelijke groet,

Gewenste Oplossing:

Bij de 2 entrees een grote poster komt waarop staat Mondkapje verplicht.

Zeker door het personeel, daar hoort hun chef ze op aan te spreken.

Dit is op z’n minst noodzakelijk.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dekamarkt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mondkapjemoet