Klacht: handbagage geweigerd wegens gevulde ruimtes boven zetels

op 04 mei 2017 over TAP Portugal in de categorie Vliegmaatschappij

Op vrijdag 28 april 2017 vertrek ik om 11u55 met vlucht TP617 vanuit Brussel richting Zaventem. Landing te Lissabon om 13u40.
Heb een aansluitende vlucht te 14u40 TP1452 naar mijn eindbestemming Marrakech. Landing voorzien om 16u20 (plaatselijke tijd).

Bij het instappen van het vliegtuig kon mijn handbagage niet mee en moest deze bij de ruimbagage wegens geen plaats meer.
Ik had nog net de tijd om mijn labtop uit mijn handbagage te halen.

Ik was geen alleenstaand geval.
Er waren nog een 20-tal reizigers na mij die nog moesten instappen.
Ik wees de hostess er uitdrukkelijk op dat mijn “final destination” Marrakech was en NIET Lissabon. Mijn handbagage werd voorzien van een label met als eindbestemming Marrakech. Bij het uitstappen te Lissabon vroeg ik alvast naar mijn handbagage. “Op band van de luchthaven” werd meegedeeld dat ik ze zou vinden op de transportband. Ik herhaalde dat ik doorvloog naar Marrakech en de hostess zei dat ik ze daar dan wel zou “vinden”.

Ik had alvast er een slecht gevoel bij en dat werd bij aankomst omgezet in realiteit. Geen bagage te vinden op de tranportband. Bij de desk van “bagage-claims” kreeg ik te horen dat mijn bagage in Lissabon was achtergebleven en dat ik ze de dag nadien ’s avonds kon komen afhalen om 18u30.

Zonder propere kledij, gewoon niets, enkel met mijn labtop in de hand kon ik beschikken. Op mijn vraag of de bagage de dag nadien werd nageleverd in mijn hotel kreeg ik een duidelijke “NO”. Ik moest ze zelf komen afhalen opdraaien voor de kosten van een taxi.
In mijn hotel boekte ik een taxi om me de dag nadien opnieuw naar de luchthaven te brengen. Vertrek aan het hotel om 18u.
Aan een overeengekomen prijs van 300 Marokkaanse Dirham met inbegrip van “wachten” tot ik mijn bagage had opgehaald. De vlucht vanuit Lissabon had evenwel een vertraging van ongeveer 45 minuten. De chauffeur heeft 1u45 op mij moeten wachten. Hij vroeg een supplement van 100 dirhams wegens het moeten missen van een opdracht. Totale kostprijs vervoer: 400 dirhams (40 euro).

Een dag “vakantie” die in het water is gevallen. Heb hele dag in het hotel gebleven wegens diverse redenen:
– geen kledij, en vooral geen gepast schoeisel om op stap te gaan

Ben tevreden indien het volgende wordt vergoed:
1) 40 euro kosten taxi
2) 250 euroi wegens verlies van dag vakantie.

Met vriendelijke groeten.
Robert Hellemans.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over TAP Portugal

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over TAP Portugal nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robiris