Klacht: Groupon.be verandert stilzwijgend zijn voorwaarden : geen credits meer, je bent volledig je geld kwijt vanaf 2 weken voor de vervaldatum als je de groupon niet kan of kon gebruiken

op 30 juni 2012 over Groupon.be in de categorie Coupon Sites

Als regelmatige klant van groupon kreeg ik tot maart dit jaar netjes het aankoopbedrag -15% administratiekosten terug wanneer een deal verlopen was. Toen geldde (zoals nu nog in Nederland op de site staat) :

“Mijn voucher is verlopen zonder dat ik mijn product heb besteld, ben ik nu mijn geld kwijt?
Jammer dat je voucher verlopen is. Gelukkig kunnen we wel het aankoopbedrag (min 15% administratiekosten, met een maximum van 10 euro per voucher) als Groupon-credits op je account bij Groupon bijschrijven. Credits kun je inzetten voor een volgende aankoop op Groupon en deze zijn 12 maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kun je aanvinken dat je het totaalbedrag met credits wil verrekenen.”

Er werd mij nu door de klantendienst verteld dat per 19-3 dit beleid veranderd is en en dat er slechts tot 2 weken voor vervaldatum credits gegeven kunnen worden, daarna ben je je geld definitief kwijt als je de groupon niet kan of kon gebruiken.
Niet op de hoogte zijnde van dit veranderde beleid, heb ik wegens omstandigheden een totaal van ruim 400 euro moeten laten verlopen en i.p.v. de 15% daarvan, ben ik nu ruim 400 euro kwijt . O.a. 199 euro voor 2 overnachtingen in een resort in Bittburg Luxemburg en een paar kleinere aankopen, o.a. een dagje sauna.

Feline van de klantendienst kon mij niet vertellen wat er met het geld van de niet-gebruikte groupons gebeurt, gaat dit voor de helft naar het bedrijf of volledig naar Groupon? (“ik weet dit allemaal niet, ik werk hier alleen maar bij een call center. Ik wil nu dit gesprek graag beëindigen want ik kan niets voor u doen en u wordt steeds negatiever”)

Toepassen van het eerder gehanteerde beleid : aankoopbedrag (min 15% administratiekosten, met een maximum van 10 euro per voucher) als Groupon-credits op mijn account bij Groupon bijschrijven.
Dat groupon duidelijk op zijn website aankondigt of hun klanten een mailtje stuurt \"pas op onze voorwaarden zijn veranderd, voortaan geen credits meer, je bent je geld volledig kwijt als je een groupon laat verlopen\"

Alle klachten die gemeld zijn door luc3001