Klacht: Grote toename frequentie en intensiteit van geluidsoverlast laatste weken

op 11 september 2018 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Sinds enige weken, volgens mij zo rond eind augustus, is er een zeer duidelijke toename van het geluidsoverlast van Schiphol, voornamelijk vertrekkende vluchten (grotendeels van de Kaagbaan, maar wellicht niet exclusief). De toename is zowel qua frequentie zeer hoog, eigenlijk grotendeels de hele dag non-stop (dus elke paar minuten nieuwe vlucht, nieuwe overlast), alsmede zeer duidelijk harder geluid en intensere overlast. Al met BAS gebeld, maar konden dit niet verklaren, echter meerdere personen binnen en buiten het gezin hebben dit waargenomen. Begint al ’s morgens vroeg. Vliegtuigen vliegen ook veel meer aan de binnenkant van de bandbreedte opeens en draaien veel snellerdichten langsover Hoofddorp.

Ik woon al 35 jaar ‘in de rook van’ Schiphol en nooit echt veel last gehad en ik ben zeer geluidsgevoelig. In al die 35 jaar geen klacht ingediend of willen indienen. Meestal verbazen wij ons over de stilte hier midden in Hoofddorp, maar de laatste weken is dat dus een totaal ander beeld en dus ook voortdurend. Begint echt op de zenuwen en gemoedstoestand te werken.

Duidelijkheid waarom de overlast (midden in Hoofddorp) de laatste weken zo is toegenomen, ondanks dat BAS geen verklaring kan vinden, en uiteraard graag weer vermindering overlast en terug naar zoals het voor de afgelopen week was.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tee.Wee.