Klacht: Grote miskoop aan hanglamp Selva, Haco biedt geen oplossing.

op 26 februari 2017 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

In juli 2016 hebben wij een hanglamp voor boven de eettafel in onze nieuwbouwhuis gekocht bij Haco in ‘s-Hertogenbosch. Deze zogenaamde “Selva” is een industriële lamp vervaardigd van waterleidingbuizen. De lamp heeft 6 fittingen en Haco bood ons hun kooldraadlampen aan. Uiteraard tegen een meerprijs van €10,- per lamp. Binnen een paar weken ging de eerste lamp stuk. Wij namen contact op met Haco en na een flinke poos wachten kregen wij een reactie. Inmiddels was er ook al een tweede lamp kapot gegaan. Uiteindelijk kregen wij (gratis) 3 nieuwe lampen van Haco, die we zelf konden ophalen bij de vestiging in ‘s-Hertogenbosch. Toen we vroegen of er meerdere klachten over deze lamp waren, kregen we een vaag antwoord dat het probleem wel aan onze elektriciteit in huis zal liggen. Waar we natuurlijk helemaal niets mee konden.

Niet lang daarna begaf de derde en vierde lamp het. Het werd zelfs zo’n rotgezicht dat we uiteindelijk besloten maar vier lampen in te draaien, terwijl er 6 fittingen zijn. Omdat het anders geen gezicht was om naar te kijken. Nu het ijzer nog heet was, nam ik ALSNOG contact met Haco op via de mail. Hierin schreef ik dat ik niet blij was met mijn aankoop en dat er nu voor de zoveelste keer een lamp was uitgevallen. Ik stelde hen letterlijk de vraag met wat voor oplossing ze zouden komen hiervoor. Aangezien ik het niet vond kunnen om je klanten zo met een wellicht defect product te laten zitten. Ik was namelijk niet van plan om iedere maand langs te komen om nieuwe lampen op te halen.

Het mooiste is dat ik op deze mail nooit meer een reactie heb ontvangen. Ik heb nog één keer naar de winkel gebeld en gevraagd hoe de stand van zaken was en toen werd mij verteld dat ze er mee bezig waren en dat ik geduld moest hebben.

Dus ik bleef geduldig wachten op een reactie die nooit meer is gekomen. Inmiddels zijn er een goede 4 maanden verstreken en moet ik toegeven dat het ook mij is ontschoten. Het starten in een nieuwe woning brengt zoveel zaken met zich mee dat je nogal snel afgeleid bent door iets anders wat nog moet gebeuren. Het was pas sinds gisteren, dat er voor het eerst sinds lange tijd WEER een lamp uitsprong dat het bij mij weer kwam opborrelen. Ik heb meerdere malen mijn inbox gecontroleerd en heb nergens een reactie kunnen vinden. Ze hebben me nog eens niet beantwoordt.

Nu zou een ander mens zijn stoute schoenen aantrekken en langs de winkel gaan op daar de boze klant te spelen. Ik daarentegen heb daar niet zo’n behoefte aan en dat is een moeite die ik ze niet waard gun. Ik heb normaal contact proberen te zoeken en vanaf het begin van het probleem vinden ik en mijn partner dat ze ons flink tekort geschoten zijn in deze. Allereerst probeerde ze het probleem bij ons te leggen, vervolgens verloopt het contact extreem langzaam en als we later op het probleem terugkomen wordt er gewoon helemaal niet meer gereageerd. Ik ben er een beetje klaar mee en wil van dit probleem af.

Ik ben tevreden als wij óf een vergoeding krijgen voor deze lamp + de 6 kooldraadlampen, óf een nieuwe lamp mogen uitzoeken. Ik zou graag dezelfde lamp willen, maar ben bang dat we dan dezelfde problemen gaan ervaren met de lampen. Ik ben niet te beroerd om alsnog mijn aankoop bij hun te doen. Maar vind het waardeloos om gewoon totaal niet te reageren op de klachten van twee klanten. Wij hebben bij dezelfde winkel ook ons bed, onze bank, een stoel en een andere lamp gekocht. Dus we zijn ook niet die ene vervelende klant die moeilijk loopt te doen om één lamp.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Vannisje