Klacht: Opgelicht door deurwaarder

op 12 november 2012 over Groenendaal & Van Krijl in de categorie klachtmelden

Ruime tijd geleden kregen wij een brief van Groendaal en Krijl. We hebben gebeld en het openstaande bedrag opgevraagd. Wij kregen toen het bedrag door van €.450,00 en dat is overgemaakt.
Wij gaan er vanuit dat het dan is afgehandeld.
Nog een aantal maal gebeld voor een bevestiging en die zouden ze opsturen als alles binnen was.

Als wij voor de derde maal bellen voor die bevestiging en er staat nog wat open dan moet zo een medewerker toch denken dat er iets niet klopt en kan ze doorgeven dat er nog wat openstaat.

Maar je kunt natuurlijk beter niets zeggen en de procedure doorlaten lopen want dan kun je meer kosten innen.

Als men dan uiteindelijk beslag heeft gelegd op de rekening horen wij pas weer eens wat van Groenendaal en Krijl.
Ook als wij bellen en verwijzen naar het eerder gesprek en de €450,00 kunnen ze niets terug vinden, ze houden dat soort meldingen en afspraken niet bij.
Houden dat niet bij????? kunnen niet zien met wie u heeft gesproken????? bullshit.
Als er in een dossier een afspraak word gemaakt dan vermeld men dat toch in het dossier of ben ik nu gek?

Wij hebben het totaalbedrag, dus inclusief de afgetroggelde kosten, de zelfde dag nog overgemaakt.
De mevrouw heeft de volgende dag bevestigd dat het binnen is ze zou meteen een fax sturen naar de ING om de beslaglegging stop te zetten.

Een aantal dagen later wordt doodleuk onze rekening geplunderd van wegge het beslag.
Als we met de ING bellen krijgen wij te horen dat ze geen stopzetting hebben ontvangen en al helemaal niet per fax want deze deurwaarder doet altijd alles per post.

Waarom gaat die mevrouw ons dan voorliegen over het sturen van een fax terwijl ze weet dat ze alles per post doen.
Als we deze mevrouw weer bellen krijg je het ongelofelijke antwoord van, ik heb geen faxnummer van ze.
Dit is toch niet te geloven, hoe kun je zeggen dat je gaat faxen als je weet dat je geen nummer hebt
Daarbij kun je de ING even bellen of mailen voor het faxnummer. Mailen????? oja dat had ook nog gekund.
De stopzetting even doormailen of doen ze bij Groenendaal en Krijl alles nog per post en is de techniek van faxen, mail etc aan ze voorbijgegaan.

Als men bij Groenendaal en Krijl in eerste instantie het juiste bedrag hadden doorgegeven ipv €450,00 dan was dit allemaal niet nodig geweest en hadden wij nu niet ruim €.1500,00 extra kosten gehad
Van die kosten gaat meer dan €.800,00 rechtstreeks in de kas van Groenendaal en Krijl. Dat is over de rug van een ander je bedrijfskas spekken
Maar zoals ik het zie pure diefstal en oplichting.

Ik krijg de indruk dat ze bij groenendaal en krijl kunnen liegen als het gedrukt staat, op deze manier hun eigen kas proberen te spekken en de vrijdagmiddag borrel belangrijker is dan
er voor te zorgen dat er een beslaglegging wordt stopgezet.

Als dan uiteindelijk het beslag wordt teruggedraaid en het geld teruggestort krijgen is het bedrag €.100,00 minder.
Als we met de ING bellen blijken dit beslagkosten te zijn die ze in rekening brengen en is standaard. Omdat Groenendaal en Krijl het beslag niet (tijdig) heeft stopgezet worden deze kosten in rekening gebracht.
Als we Groenendaal en Krijl bellen verschuilen ze zich weer achter de ING en dat ING de kosten in rekening brengen.

Het schijnt bij Groenendaal en Krijl niet door te dringen dat als ze in het beginsel het juiste bedrag hadden doorgegeven en niet zo een lakse houding aannamen het beslag helemaal niet nodig was geweest.
Wij worden opgezadeld met ruim €1600,00 kosten omdat Groenedaal en Krijl te laks is, ongeïnteresseerd is en naar mij mening niet kundig genoeg is om mensen te helpen en van de juiste informatie te voorzien.

Wij voelen ons dan ook bestolen, opgelicht en voorgelogen door Groenendaal en Krijl die op haar beurt zich gaat verstoppen achter de ING en het feit dat ze niets noteren qua afspraken.

Dat wij de kosten van ruim €.1600,00 terug krijgen

Alle klachten die gemeld zijn door Cuijk01