Klacht: GO 1000 Live

op 10 juli 2012 over TomTom in de categorie Navigatiesystemen

Toestel aangeschaft in april 2012 (230€). Na een tijd (3 maanden) maakt het toestel moeilijk verbinding met de live service en laadt de batterij niet meer op. Toestel binnen gebracht ter herstelling. Na een week kreeg ik het toestel terug, de winkelbediende vertelde me dat het ging om een omruiling en dat ik een nieuw toestel had gekregen. Wanneer ik het toestel uit de verzendverpakking haalde, zag ik dat het niet ging om een nieuw toestel. Er waren krassen in het geborstel aluminium en er zit een stofje tussen het effectief scherm en onderkant glas. Dit gemeld via mail aan TOMTOM hersteldienst en deze persoon gaf toe dat het gaat om een refurbished toestel. Ik kon dit toestel opnieuw opsturen en ik zou dan een refurbished toestel terug krijgen. De medewerker kon niet garanderen dat het toestel vrij van gebruikerssporen zou zijn.. ?? Ik deelde mee dat ik daarmee niet akkoord kon gaan. Het toestel dat defect ging was amper enkele maanden oud en ik krijg een gerefurbished toestel terug.. Ik heb het moeilijk met deze gang van zaken. Ik was overgestapt naar TomTom omdat ik dacht dat dit een bedrijf was die een reputatie te verdedigen had. Wat ben ik zwaar teleurgesteld.
Ik kan natuurlijk wel relativeren en een kras en een pluisje is niet wereldschokkend, maar daar gaat het niet om. Het gaat over het feit dat ik 3 maanden geleden heb beslist om een nieuw TT toestel te kopen, ik heb daarvoor veel geld betaald en behandel al mijn toestellen met zorg. Ik kon even goed toen een refurbished toestel kopen aan vermindere prijs. Ik zou vandaag hetzelfde toestel hebben. Daar gaat het om…

Update: ondertussen terug een ander toestel gekregen en dit toestel lijkt op het eerste gezicht in orde.

Wanneer TomTom beslist om tot een omruiling over te gaan van een defect toestel van 3 maanden oud, dat dit effectief wordt omgeruild met een nieuw toestel en niet een refurbished.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door TomTom in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door DjWp