Klacht: Glutenallergie

op 25 juli 2017 over Eazie in de categorie Fastfood ketens

Vanavond was ik bij de Easy in Leiden. Op de speciale menukaart voor allergieën werd aangegeven dat het mogelijk was om met een Glutenallergie (coeliakie) verschillende gerechten te eten. Vol enthousiasme bestelde ik de op de kaart aangegeven glutenvrije Thaise curry. Echter toen ik over mijn schouder meekeek in de keuken zag ik dat de kok niet een aparte pan, geen vers water en geen schone en aparte lepel gebruikte. Eerst roerde die in een glutenbevattend gerecht en vervolgens in mijn pannetje. Dit is UITERST gevaarlijk voor iemand met een glutenallergie en ik kan hier ontzettend ziek van worden waarbij blijvende schade aan mijn darmwand het gevolg is. Vervolgens heb ik dit natuurlijk aangegeven en heeft hij nieuwe groenten gepakt waarna hij de zeef bijvoorbeeld niet schoon heeft gemaakt en het ritueel zich opnieuw afspeelde.

Indien Easy aangeeft dat zij glutenvrije gerechten verschaft moet zij dat ook kunnen waarborgen en nakomen. Ik was zeer teleurgesteld en heb erg veel last van/pijn aan mijn buik op het moment.

Als de lepels voorafgaand gebruik zorgvuldig worden afgewassen, er een schone pan wordt gebruikt, de handen worden gewassen en de zeef wordt schoongemaakt voorafgaand aan het gebruik.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Eazie over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Isabellevw