Klacht: Glasvezelaansluiting duurt al jaren

j.t.m.voeten op 15 september 2021 over KPN NetwerkNL in de categorie Internetbedrijven

Ik wacht al een paar jaar op een glasvezelaansluiting van KPN. Afgelopen juli is de kabel eindelijk binnen aangelegd na minstens een jaar voor de deur te hebben gelegen. Nu hij binnen is moest er nog een nameting gedaan worden en dan zou ik glasvezelpakket bij KPN kunnen aanvragen. Na een aantal keer gebeld te hebben eindelijk een afspraak voor nameting. Deze meting gaf geen signaal omdat het distributiepunt in de kast buiten niet gelast was, Weer gebeld en 40 minuten in de wacht gestaan om vervolgens te horen dat ze geen idee hebben wanneer het opgelost is en de nameting gepland kan worden. Probleem is dat er teveel partijen betrokken zijn en niemand de regie lijkt te hebben. Als ik met KPN netwerk bel wordt ik doorverbonden met een aannemer en die is weer afhankelijk van een andere aannemer. Werken allemaal langs elkaar heen lijkt het. Ben tevreden over mijn huidige diensten van KPN, maar de aansluiting van glasvezel is een drama. KPN kan dit niet handelen, lijkt het.

Zorgen dat het distributiepunt gelast wordt zodat een nameting gepland kan worden en ik over kan op glasvezel.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar KPN NetwerkNL over deze klacht.

Bericht van KPN NetwerkNL

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw Voeten, Vervelend om te horen dat het aansluiten van uw glasvezel zo moeizaam verloopt. Om u verder te kunnen helpen heb ik uw postcode en huisnummer nodig zodat ik uw gegevens kan opzoeken in ons systeem. Zou u deze willen sturen? Met vriendelijke groet, Joël Klachtenafdeling KPN NetwerkNL

Reactie van de melder van de klacht j.t.m.voeten

1 jaar geleden - Geachte, Mijn postcode is 6541EA, huisnr. 32

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door KPN NetwerkNL in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat KPN NetwerkNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KPN NetwerkNL

Heeft op 16 september 2021 om 12:11 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Voeten,

Ik zie dat er vanwege de technische obstructie een haalbaarheidsonderzoek nodig is. Wij zullen dan onderzoeken hoe we uw adres aangesloten gaan krijgen op ons netwerk. Na het opstarten van het onderzoek krijgt u zo spoedig mogelijk een e-mail met het resultaat.

Het opstarten van een haalbaarheidsonderzoek kan via kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Joel
Klachtenafdeling KPN NetwerkNL

j.t.m.voeten

Heeft op 16 september 2021 om 13:07 geantwoord

Hoezo haalbaarheidsonderzoek? De glasvezel ligt al binnen in huis. Het probleem is dat het distributiepunt in de kast gelast moet worden om mij te kunnen aansluiten. Waarom jan dat niet snel geregeld, zijn?

Bericht van KPN NetwerkNL

1 jaar geleden - Geachte heer/ mevrouw Voeten, Helaas is dit onderzoek echt nodig om de aansluiting gereed te krijgen, zonder het haalbaarheidsonderzoek kunnen wij niet aansluiten. Het onderzoek is geheel kosteloos dus ik raad u aan dit zo snel mogelijk te starten zodat we dit snel kunnen oplossen. Met vriendelijke groet, Joël Klachtenteam KPN NetwerkNL

Reactie van de melder van de klacht j.t.m.voeten

1 jaar geleden - Haalbaarheidsonderzoek ingediend en is afgewezen want mijn woning zit al in project. Wordt terug verwezen naar klantenservice KPN netwerken. Van het kastje naar de muur dus. Bij KPN netwerken kom ik ook niet verder, die sturen me door naar aannemer en die is weer afhankelijk van onderaannemer. Heb woensdag 40 minuten in de wacht gestaan om vervolgens te horen van de aannemer dat ze de onderaannemer een mailtje zullen sturen met het verzoek het distributiepunt te lassen. Konden niet vertellen hoe lang dit gaat duren. Schiet zo niet echt op.

Bericht van KPN NetwerkNL

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw Voeten. Volgens onze gegevens is onze afdeling van haalbaarheidsonderzoeken nog wel met uw adres bezig. Zij hebben aan gegeven dat uw adres onder de aandacht is gebracht bij de projectmanager voor uw regio, met het verzoek om naar de mogelijkheden tot het aansluiten van glasvezel te kijken. Ook is de aanvullende informatie die u eerder heeft gestuurd vandaag doorgestuurd naar onze afdeling voor haalbaarheidsonderzoeken deze zullen worden toegevoegd aan het dossier. Zodra hier meer over bekend is zult u hierover geïnformeerd worden. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Valerie Klachtenafdeling KPN netwerkNL

Alle klachten die gemeld zijn door j.t.m.voeten