Klacht: Gewonnen veiling nergens te vinden

op 22 september 2016 over Uitbieden.nl in de categorie Online Veiling

Op dinsdag 20-09-2016 een smartwatch gewonnen voor €5. Na afloop van de veiling was het gewonnen artikel nergens meer te vinden. Ik heb direct een mail gestuurd, waarop ik als antwoord van medewerker Marcel, dat mijn gewonnen veiling nergens te vinden was, dus ik heb ik ook niets gewonnen. Het kon zijn dat er iets mis was gegaan in het systeem…..
Ik heb twee dagen de veiling in de gaten gehouden en zag dat er iedere keer gestart werd met een laag bod €2, vervolgens was het tweede (meteen het winnende bod) rond de €22.
Conclusie: je wordt gewoon voor de gek gehouden. Mocht het winnende bod te laag zijn, dan zorgt een “systeem storing” dat je winnende veiling verdwenen is.
Advies: ga voor je besluit mee te doen, eens kijken wat het artikel op de Chinese sites kost. Kan je heel veel geld schelen voor hetzelde artikel!

Natuurlijk zou ik tevreden zijn, wanneer ik alsnog mijn gewonnen smartwatch krijg voor de prijs van €5.
Dat gaat niet gebeuren, daarom zou ik iedereen aanraden om eerst eens rond te kijken (Chinese sites), voordat er geboden wordt op Uitbieden.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Uitbieden.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Uitbieden.nl in behandeling genomen

Bericht van

5 maanden geleden - beste Karin, zoals aangegeven in de mail we hebben niets kunnen vinden en waarschijnlijk is er iets misgegaan bij het plaatsen van de bestelling, aangezien we niets kunnen vinden in ons systeem kunnen we helaas ook niet het product aanbieden voor de prijs van 5 euro. Wat betreft de mogelijkheid om elders een product te bestellen daar is iedereen vrij in maar dat is vanzelfsprekend. mvg Uitbieden

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Uitbieden.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Uitbieden.nl

Heeft op 27 februari 2017 om 15:27 geantwoord

Door de werkzaamheden aan ons site waren en aantal problemen waardoor niet alle klanten konden meebieden waardoor ook de storingen ontstonden. Wij zijn altijd me bezig om onze diensten te verbeteren zo hebben we het grondig uitgezocht en het probleem is inmiddels verholpen. De klant die hiervan last hebben gehad hebben een passende oplossing gekregen.

Ons excuus voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door Karin.monique