Klacht: Geweld aan geluid

op 09 juli 2017 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Vandaag een klacht gedaan bij Schiphol.
Ik ben boos en wil deze energie graag positief gebruiken.
Wil je reageren dan lees ik dat graag terug.
Hoe meer stemmen hoe meer kracht.
Ik wil graag mijn verhaal delen. Ik woonde in een kleine maar goede portiek woning in Noordwijk. Maar na 12 jaar was ik wel een scheef huurster geworden omdat mijn inkomen te hoog was geworden voor de laagste klasse van sociaal huren. Ik vond dat ik ook andere de kans moest geven op een betaalbare woning.
Sinds april 2017 ben ik huurster geworden van een leuk huis in Warmond. Hier is een lange zoektocht aan vooraf gegaan. Meerdere keren heb ik huizen voorbij laten gaan omdat er teveel geluidsoverlast was van verkeer. En toe kwam warmond. Een oase van rust. Ik liet mij niet foppen en ben op verschillende momenten in de komende weken langs gegaan om te luisteren. En het was er heerlijk rustig. Ik ging ervoor.
Ook aan de woningstichting verteld dat ik zo blij was een plekje te hebben gevonden waar het rustig was.
En werd het in juni \” de hel\” op aarde.
Het ene na andere vliegtuig denderd over mijn hoofd heen. Het geluid dringt letterlijk door de lucht roosters heen. Ik, die zo blij was met mijn huis en tuin, ga nu weer op zoek naar een andere Mijn lijf maakt extra adrenaline aan waardoor je een gevoel van vluchten krijgt .Zelf mijn luchtwegen geven signalen dat het ongezond is. Ramen en deuren moeten dicht blijven. Ik zie dat verjaardagen van kinderen binnen gevierd worden terwijl het stralend weer is. Een gesprek in de tuin is niet mogelijk. Het dorp is op deze manier een spookdorp. Iedereen blijft binnen om het geluid te ontvluchten.
Ik slaap nu regelmatig ergens anders om de nacht rustig door te brengen. Ik heb spijt van deze verhuizing. Maar vooral voel ik een boosheid. Hoe is het mogelijk dat dit toegestaan wordt.
Ik heb gelijk gekregen van de woningstichting en heb mijn opgebouwde huurpunten terug ontvangen.
Waarom zult u denken? Zij hadden bij de advertentie niet vermeld dat warmond aan de kaagbaan lag. Tijdens mijn zoektocht was de kaagbaan langdurig gesloten voor onderhoudt.
Hoeveel meer is er nodig om hier iets aan te doen? Voorrang op gezondheid telt dat niet meer mee? Gaat het alleen om het grote geld?
Ik zag het interview met Jan de Hoop. Hij klimt op de barricade.
Ik zou dit probleem veel groter willen aanpakken.
2 vliegtuigen per minuut van de vroege ochtend tot midden nacht. Geloof me dat is veel!

Als dit vliegverkeer terug gebracht is naar aanvaarbare norm.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Damlia