Klacht: geweigerd te vliegen met mijn noodpaspoort

op 22 augustus 2017 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Mijn moeder is afgelopen donderdag 17 augustus overleden, en word begraven in geboorteland (somalie) ben vrijdagavond 18 augustus achtergekomen dat ik niet beschik over een paspoort, heb alleen een id kaart, heb dus contact opgenomen met het koninklijke marechaussee en mijn situatie uitgelegd, heb ze alle benodigde documenten gestuurd zoals een verklaring van overlijden, en bewijs van mijn moeder van amsterdam na somalie wordt vervoerd, en mijn geboekte ticket. Ik voldeed aan de voorwaarden en mocht van de koninklijke marechaussee vliegen, hiervoor heb ik een tijdelijk paspoort ontvangen.
Vandaag 22 augustus zou ik moeten vliegen vanaf Amsterdam schiphol naar Somalie met een overstap in Kenia, eenmaal aangekomen op schiphol wordt mij toegang tot het vliegtuig geweigerd, omdat mijn noodpaspoort niet 6 maanden geldig was, heb toen gelijk contact opgenomen met het Koninglijke marechaussee en die vertellen mij dat in somalie dat niet nodig is. Deze regel is van toepassing in Kenia dat je paspoort langer als 6 maanden geldig is. Echter in mijn geval is dit niet van toepassing is omdat ik niet van vliegveld afkom en weer na paar uurtjes op de vliegtuig naar Somalie zit en dat Lufthansa mij op de vlucht moest zetten.
Uiteindelijk heb ik mijn vlucht niet gered omdat de medewerkers van Lufthansa alsnog weigerden mij mee te nemen ondanks dat de Koninglijke marechaussee telefonisch aangaf dat ik gewoon mee mocht met het tijdelijk paspoort die ze aan mij hebben gegeven. Ik achtergebleven op Schiphol terwijl de rest van me familie wel de vliegtuig inging,ik had ook een annulering verzekering op me ticket, dus wou ik me vlucht wijzigen maar ook daar wouden ze niet aan mee werken, ze vertelden me dat ik dan gewoon het volle pond nogmaals zou moeten betalen.
Ik ben toen weer na het gemeente geweest en heb met spoed een paspoort aangevraagd en een nieuwe ticket moeten boeken omdat ik niet de begrafenis van me moeder wil missen. Conclusie heeft het mij heel veel geld gekost, heb een noodpaspoort aangemaakt en betaald waar ik vervolgens niets mee kan, heb een ticket geboekt waar ik geen gebruik van kan maken.

Ik ben tevreden als Lufthansa mij het gehele bedrag van me ticket terug betaald, omdat hun mij gewoon hadden moeten laten vliegen omdat mijn eindbestemming niet Kenia was, maar Somalie en volgens de Koninglijke Marechaussee ik hier mee mocht vliegen, heb nu heel veel extra kosten gemaakt bovenop het emotionele schade dat ik de begrafenis van me moeder bijna misloop.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door khad-abdilkader@hotmail.com