Klacht: Geweigerd aan de deur op persoonlijke gronden

op 20 mei 2017 over Holland Casino in de categorie Casino/entertainment

Ben vandaag naar HC Eindhoven geweest en ben geweigerd aan de deur door de portier. Bij aankomst vroeg deze direct aan mij of ik had gedronken, waarop ik antwoorde dat ik 2 drankjes op.had. Zijn reactie was meteen, dit gaat hem niet niet worden vanavond. Heb vanavond gedineerd met vrienden bij Moods, en heb de gehele avond water bij mijn eten gedronken , en heb hier getuige van. Na afloop van het eten heb ik 2 grappas gedronken om mijn eten te laten zakken. Toen ik vroeg om de manager of de politie er dan maar bij te halen, zodat deze vast kon stellen wat ik gedronken had, kreeg ik het antwoord , dat dit geen zin had, want hij bepaalde wie er wel en wie er niet binnen komt . De expert aan de deur zei dat hij drank rook, terwijl ik een permuntje in mijn mond had. Maar goed, iemand die 1 biertje op heeft , die ruik je ook. Dit soort machtswellustelingen die in het weekend zijn jas aan mogen trekken met het Vtje erop vind ik walchelijk, en zeer slecht voor de reputatie van een bedrijf. Het HC zou er goed aandoen om dit soort gastheren eens te testen op IQ, klantvriendelijkheid , en mensenkennis voordat je iemand je klanten laat wegjagen. Mijn zin is over, en ik snap goed dat mensen wegblijven als dit soort portiers bij jullie aan de deur staat. Ik kom in ieder geval niet meer in Eindhoven, jullie,krijgen geen kans om mijn avond nog een keer te bederven. In de taxi naar huis vertelde de chauffeur , dat er de afgelopen weken al diverse van zijn vaste klanten geweigerd zijn bij HC in Eindhoven aan de deur om dezelfde persoonlijke redenen.

De ware reden van mijn weigering en op welke gronden, en wat HC zelf vindt van deze gang van zaken, en het optreden van zijn portier, en wat de regels van HC zijn aangaande het deurbeleid. Je geeft me afgelopen week in Den Haag wel een zwarte favourites,pas, en een week later wordt ik geweigerd .

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Holland Casino in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Holland Casino een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Holland Casino

Heeft op 29 mei 2017 om 10:23 geantwoord

Heeft op 08 juni 2017 om 18:09 geantwoord

Het is geen oplossing, het is een standaard mail die ze sturen in dit soort situatie, zodat ze ervan af zijn.. Ze staan blijkbaar achter het gedrag van hun portier, en daarmee zijn werkwijze. Zie hieronder de reactie van Holland Casino:
Beste heer van den Broek,

Hartelijk dank voor de moeite die u heeft genomen om ons te berichten over uw ervaring bij Holland Casino Eindhoven.
Het is voor ons belangrijk, met alle op- en aanmerkingen over ons product, aan de slag te gaan en zo onze dienstverlening nog beter te maken.

Erg vervelend dat tijdens uw voorgenomen bezoek van afgelopen week u de toegang werd geweigerd.

Holland casino biedt casinospelen aan, waarbij bovenmatig alcoholgebruik een gevoelige combinatie is.
Daarom heeft Holland Casino beleid waarbij zowel bij de toegangsverlening als in de speelzaal extra gelet wordt op personen die kennelijk onder invloed zijn en/of een verstorend gedrag vertonen.

Gezien de ligging van ons casino in het centrum van de stad, hebben we in Eindhoven in verhoogde mate te maken met personen die teveel alcohol hebben gedronken of op andere manieren onder invloed zijn.
De inschatting in hoeverre iemand onder invloed is, is niet exact te bepalen.
Bij twijfel wordt er toch voor een weigering van de toegang gekozen, omdat wij daarna iemand niet specifiek in de gaten kunnen houden.

Ik betreur het uiteraard ten zeerste dat u aan uw voorgenomen bezoek in Eindhoven een vervelend gevoel heeft overgehouden.
Onze medewerkers doen hun best de situatie zo goed mogelijk in te schatten en af te handelen.

Ik hoop dat bovenstaand een en ander heeft verduidelijkt en dat wij u ondanks dit voorval toch weer mogen verwelkomen als gast van Holland Casino Eindhoven.

Met vriendelijke groet

Hans de Regt
Casino manager

hderegt@hollandcasino.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Stefan van den broek