Klacht: gevaarlijk systeem elektrische vouwfiets

op 03 juli 2012 over Halfords in de categorie Fietsenwinkel

Hoogeveen,03-07-2012.

Mijne Heren,

Wij hebben elektrische vouwfietsen,tot grote tevredenheid, tot voor drie weken geleden.
Toen vloog de moer, die het stuur aan draait, tijdens een rit eraf.
Het stuur klapte naar beneden, en het wiel sloeg om naar links.
En mijn man fietste volkomen verrast, in volle vaart tegen een dikke hoge paal, waar verlichting aan
hing.
Resultaat, hij was bewusteloos, had hoofdwonden, beenwonden, en een gebroken sleutelbeen.
Het was een niet aan elkaar sluitende breuk, waar hij aan geopereerd moest worden.
Men heeft er een plaat op geschroefd.
Nu na drie weken is hij nog steeds niet genezen, en erg moe omdat hij een hersenschudding had.
Wij zijn naar een fietsenmaker gegaan, om te kijken waar het mis was gegaan.
En die legde uit dat het onveilig systeem is, doordat de moer die het stuur vast draait, aan de pen
Vast hoort te zitten.

Deze kun je eraf draaien.
En door dat draaien krijg je aan de bovenkant van de pen steeds minder schroefdraad om de bout
aan vast te draaien..
Levensgevaarlijk dus.

T.M.Schoemaker
de Groenling 33
7905AZ Hoogeveen.

Nu is onze eis:

Wij willen deze fietsen niet meer, zijn ons vertrouwen erin kwijt.
Wij willen het aankoopbedrag en het bedrag van de verzekering terug.
En een vergoeding voor minstens 4 weken dat we niet weg kunnen.
Dit is geen grote eis, in aanmerking genomen, dat het heel anders af had kunnen lopen.

Bericht van Halfords

5 jaren geleden - Wij van Halfords betreuren het zeer dat de familie Schoemaker dit is overkomen. Wij hebben de familie inmiddels bezocht en gesproken. Ook de fiets is door onze mensen opgehaald. Deze klacht heeft onze volle aandacht en we zullen alles in het werk stellen deze klacht zo zorgvuldig mogelijk en naar volle tevredenheid van de familie Schoemaker op te lossen.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Halfords in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door h@lf0rds