Klacht: Gereserveerd bedrag volledig afgeschrenven na tanken?

op 27 december 2012 over Esso Express in de categorie Tankstations

Ik heb getankt op 24-12-2012, 13:19h, Esso Avesnoise avesnes, 9440 Avesnes-sur-Helpe, Frankrijk.
Er werd €120,00 afgeschreven. Ik heb nooit zo veel getankt. Het is zo te zien het volledige bedrag wat op de bankrekening wordt gereserveerd na het pinnen voordat er getankt kan worden.

Kijk na wat ik werkelijk getankt heb. Stort de rest terug. Kijk dat systeem na, want ik ben niet de eerste die het overkomt (zie ook http://www.klacht.nl/2011/06/esso-avesnoise-avesnes-s-frankrijk/ ).

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Esso Express

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Esso Express nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht josbert.lonnee

6 jaren geleden - Deze klacht blijkt ongegrond. Het blijkt dat dit door de combinatie tankstation + bank vreemd wordt afgehandeld. Het eerst getoonde bedrag (hier €120,-) blijkt puur een reservering. Dit geeft de ING ook online aan in Mijn ING. Een paar dagen later volgt pas het daadwerkelijke bedrag. Op dat moment komt de transactie weer bovenaan te staan. Daardoor lijkt dit een nieuwe transactie. Op de oude plaats is deze echter stilzwijgend verwijderd, waardoor het een nieuwe transactie lijkt. Dit leverde hier op klacht.nl meerdere klachten op. Het saldo van de rekening wordt bij het binnenkomen van het definitieve bedrag verhoogd (aangenomen dat niet voor €120,- is getankt), maar dit is niet duidelijk aangegeven en wordt door andere transacties op de rekening gemakkelijk over het hoofd gezien. Extra vreemd is het dat ik die zelfde dag ook in België bij een Esso Express getankt heb. Het bedrag van die tankbeurt was wél direct correct aangegeven op mijn rekeningoverzicht, terwijl het óók als reservering is aangemerkt. Ook hierdoor lijkt het bedrag van €120,- foutief.

Alle klachten die gemeld zijn door josbert.lonnee