Klacht: Zeer onrechtvaardig parkeer beleid! / onterechte boetes / agressieve betalingsmethoden

Peter Frank Koster op 18 oktober 2022 over Gemeente Delft in de categorie Gemeente

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In de avond mijn auto in het centrum geparkeerd. Keurig betaald. Zowel de bon als de afschrijving van de bank laten zien dat er keurig betaald is tijdens die 2 uur.

Boete € 30,- Maar…Delft heeft een commercieel bedrijf ingehuurd om de boetes te beheren.
Extra kosten voor het commercieel bedrijf [email protected] € 60!!
Dus tweemaal hoger dan de (onterechte) boete zelf! Dit staat niet in verhouding!

Natuurlijk wilde ik bezwaar maken tegen de boete en ik had meer dan genoeg bewijzen dat ik keurig betaalde. Maar….ik moest eerst direct € 90,- betalen! Anders zouden ze de boete aanzienlijk verhogen! Er werd totaal niet gekeken of geluisterd naar het duidelijke bewijs. Om gezeur te voorkomen heb ik betaald. Vervolgens is het al een maand later. Niets meer vernomen. Ook niet van mijn bezwaar. Wat een onrechtvaardige manier van werken.
Wat een onvriendlijk en oneerlijk parkeerbeleid!

Gewenste Oplossing:

1. Als mensen bezwaar aantekenen omdat een boete bewijsbaar onterecht is niet eisen dat ze direct moeten betalen of anders een aanzienlijke verhoging krijgen.
2. Niet een commercieel bedrijf inschakelen voor de boetes. Zij vragen een nog groter bedrag voor hun diensten dan dat de boete daadwerkelijk is. In dit voorbeeld 200% extra!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gemeente Delft

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gemeente Delft nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Frank Koster