Klacht: Geluidsterreur Groene Hart

op 03 juli 2019 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Schiphol, mag het gebruik van de Aalsmeerbaan een stuk minder? Dit is géén preferente baan en een groot deel van de Randstad en het Groene Hart heeft ernstige geluidsterreur de hele dag door. De Kaagbaan is nu bijna 2 maanden dicht voor onderhoud en in september weer 2 weken, gewoon een kwart jaar dicht dus. Dit is onacceptabel!

De locatie van Schiphol is achterhaald en het aantal vluchten is gewoon absurd voor zon dichtbevolkt land. Percentage stillere vliegtuigen is marginaal. Dus er veranderd helemaal niks, het wordt alsmaar erger. De situatie is gewoon krankzinnig als je erover nadenkt.

Ik woon hier nu bijna 40 jaar (Nieuwkoop ZH) en het sloopt gewoon je gezondheid. Als een druppel die een steen uitholt. In je tuin genieten van de zomer is er niet meer bij met die pokkeherrie van continue 55-60db. Ja, binnen zitten met de ramen en deuren dicht met een koptelefoon op. En het moet allemaal maar geaccepteerd worden.
Harde geluiden werken op het (oer)stress systeem van de mens. Continue alsof er gevaar dreigt, nooit meer rust. Zo voelt het.

Wil je genieten van je leven in Nederland: pleite uit de randstad. Helaas heb ik geen geld om permanent te verkassen. Dus zoveel mogelijk dagjes weg. Vluchten uit je eigen drop voor het lawaai. Wat wonen we toch in een ontzettend gaaf land met z’n allen! We zijn het gezondste en gelukkigste volkje op aarde. Sodemieter op met die propaganda.

Groningen is opgestaan tegen de aardgaswinning. Ik kijk uit naar de dag dat de Randstad eindelijk eens wakker wordt en opstaat tegen Schiphol.

- Op korte termijn zoveel mogelijk Aalsmeerbaan vermijden.
- Een flinke belasting op vliegen invoeren door de overheid. Onmoedigen om voor ieder wissenwasje het vliegtuig te pakken.
- Zo snel mogelijk starten met de bouw van Schiphol in Zee. Dat kunnen we technisch en financieel.
- Schiphol geen hubtransit vluchthaven meer. Absurd in zon klein land.
- Geen vluchten snachts en uitbreiden nachtperiode van 22.00 tot 8.00

Gezondheid en woongenot van burgers op plaats één!

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door bdrgrindik