Klacht: Geluidsoverlast Reggefiber Straatkast

op 26 juli 2018 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Sinds Oktober vorig jaar de sleutel gekregen van ons nieuwbouw huis. Prachtig huis, top locatie maar ons woongenot wordt verziekt door de lompe KPNReggefiber straatkast letterlijk op de erfgrens van onze tuin. De geluidsoverlast is echt vreselijk.

Bij sleuteloverdracht heeft de aannemer met veel moeite het fantastische bedrijf Reggefiber zover gekregen dat er iets aan de herrie werd gedaan. Toen is er ‘stille’ apparatuur geplaatst. Stil in de winter jah, maar in de zomer (sinds maart eigenlijk al) is het alsof je naast een turbine woont.

Al 11 weken probeer ik Reggefiber in beweging te krijgen dat er iets gedaan wordt aan de herrie van het vreselijke lomp gevaarte, maar ik krijg alleen maar smoesjes over een monteur die langskomt, dan weer een aannemer die iets komt doen, maar na 11 weken doet dit pracht bedrijf helemaal niks.

Beste ReggefiberKPN; Helaas ben ik niet de enigste met dit probleem zoals op internet is te lezen; Wanneer gaan jullie is in beweging komen en dit voor mij maar ook andere is een keer netjes binnen een aanzienlijke tijd aanpakken?

Wanneer de geluidsoverlast van de straatkast is opgelost en we niks meer horen.

Als dit technisch niet mogelijk is, mag Reggefiber het gevaarte verplaatsten naar een plek waar niemand er last van heeft.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

Bericht van Reggefiber

4 maanden geleden - Geachte heer de Weert, Wat een spijtig verhaal en heel naar om naast de prachtige woning hinder te ondervinden in het woongenot zoals u dat omschrijft. Op 30 juli hebben wij elkaar kort gesproken en heb ik aangegeven dat ik u op de hoogte ga houden voor wat betreft een oplossing. De uitleg die u mij hebt gegeven heb ik direct doorgespeeld naar de betreffende oplospartij en de monteurs ingang als het gaat om het inventariseren van de problematiek. Gisteren is er een bedrijf bij de kast geweest die een meeting doet en kijkt hoe eea met wellicht een ander soort ventilatie uitlaat de geluidshinder kan reduceren. Dit advies wordt uitgewerkt en zal besproken gaan worden. Door de diverse vakantie's en de warmte die ook zijn weerslag heeft op diverse andere wijkcentrale's is het ondoenlijk om dit met 1 week op te lossen. Houd u in dit geval rekening met een doorlooptijd tot na de bouwvak vakantie Ik heb geen invloed op het verloop en de vakantie's van diverse oplospartijen. Met welgemeende excuses . Marianne Kruidenier Klachten team Reggefiber

Reactie van de melder van de klacht SdeW

3 maanden geleden - Beste Reggefiber, We zijn ondertussen weer 3 weken verder en wederom is er niks gebeurd en heb ik helemaal niks meer van jullie, Allinq, Facilicom of welke andere oplos partij dan ook vernomen. Mag ik jullie bedanken dat jullie me praktisch heel de zomer in de herrie hebben laten zitten? We zijn gelukkig pas sinds April bezig. De monteurs van Facilicom spraken ook al over de andere koelkap voorzien van een Airco i.p.v. een FAN. Hun waren echter wel zo eerlijk te benoemen dat gezien de locatie van de kast (op mijn erfgrens, nog geen 1,5 meter van mijn achtergevel) de alternatieve koeling niet veel stiller zou zijn. Wanneer kan ik nu eens verwachten dat KPNReggefiber zijn verantwoording neemt en de ellende welke jullie zelf gecreëerd hebben opgelost wordt? Ik ben een beetje klaar met de smoesjes en de excuses. Gr. Sander

Bericht van Reggefiber

3 maanden geleden - Geachte heer de Weert, Ik begrijp dat u niet meer bent geïnformeerd over de laatste stand van zaken, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik vind het spijtig dat wij op dit moment nog geen oplossing kunnen bieden voor de overlast die u ervaart door de ventilatie van de straatkast. Wij hebben de situatie uitgezet naar de beheerder van de straatkast, op basis daarvan zijn collega's langs geweest om de situatie te onderzoeken en te beoordelen. Inmiddels is er veel contact geweest tussen Reggefiber, Allinq en Facilicom om dit probleem op te lossen, echter een concrete en duidelijke oplossing is er op dit moment nog niet. Ik heb de vraag uitgezet naar mijn collega's wanneer we dit kunnen verwachten. Na de bouwvak, in september, is er een overleg tussen de partijen om tot een oplossing te komen. Ik kan mij voorstellen dat dit voor u te ver weg is, echter kan ik daar op dit moment niets in bespoedigen en zullen we moeten wachten op de uitkomst van dit overleg. Issues met wijkcentrale'sstraatkasten zijn vaak complex, waardoor het langer kan duren om tot een oplossing te komen. Zodra er meer duidelijkheid is, gaan mijn collega's of ik u hierover informeren. Met vriendelijke groet, Vincent Slagter Reggefiber klachten team

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reggefiber

Heeft op 13 september 2018 om 16:52 geantwoord

Geachte heer de Weert,

Vanuit onze uitvoerende partij Allinq kregen we zojuist de terugkoppeling dat er afgelopen week met u contact is geweest over de geluidsoverlast die u ondervindt veroorzaakt door de wijkcentrale. Zij gaven aan ons aan dat zij verder met u in contact staan en u op de hoogte houden van de geluidsisolerende kap die op dit moment nog in ontwikkeling is.

Mochten er op dit moment nog verdere vragen voor ons zijn horen we dat natuurlijk graag.

Mathijs
Reggefiber Klachten

Alle klachten die gemeld zijn door SdeW