Klacht: geluidsbeleid festivals max 85 db

op 08 augustus 2017 over Café Toussaint in de categorie Cafés en Restaurants

Gemeente Amsterdam gaat per 1 januari 2018 een nieuw geluidsbeleid voeren. https://www.amsterdam.nl/actueel/nieuws/nieuw-geluidsbeleid/ Dit geluidsbeleid is echter zinloos zolang het oude beleid al vrijwel NOOIT wordt gehandhaaft! Café Toussaint in de Bosboom Toussaintstraat 26 hoek Genestetstraat krijgt het voor elkaar om een vergunning te regelen binnen 4 weken voor een evenement met max 85 decibel aan de gevel overzijde. Dit terwijl het café zich bewijsbaar niet houdt aan de regels. Verder heeft men in totaal vergunningen gekregen voor deze zomer 18 evenementen, naar eigen inzicht qua dag in te vullen! Ook flinke evenementen.

Het evenement 20 jarig bestaan liep nog bezwaar tegen en is toch vergunning voor afgegeven. Dit was midden in een woonwijk, tot 23 uur, door de week! Op video opgenomen, met decibelmeter die ook door de Rijdende Rechter wordt gebruikt, komt men binnenshuis op 75 meter op 75 decibel, buiten voor de gevel op 85-90 decibel, NB op 75 meter! Voor de gevel waar de 85db grens geldt wordt 100-105 gemeten. 10 decibel meer is 10 keer meer vermogen/geluid! 20 decibel dus 100 keer! Politie heeft film gezien, kwam toevallig langs en men had de muziek direct zachter gezet. Politie heeft gewaarschuwd. Mij verteld te bellen indien er wel weer werd overtreden, maar ik en andere buren hebben veel gebeld maar de politie is niet gekomen! Handhaving Horeca West en de politie Amsterdam doen dus niets handhaven. Men had de boel officieel gewoon in beslag moeten nemen de 2e keer! NB tot 23 uur in een woonwijk, opruimen duurde nog tot half 2 zie filmpjes op https://www.youtube.com/watch?v=snZO9zVTb-E&list=PLpBEiPixsydJirSsa9Ry6YzIw-gser5ye&index=9

handhaving gemeente en politie, en niet meer afgeven vergunningen aan café Toussaint en De Italiaan van dezelfde eigenaar. Ook niet aan 3e partijen (geboortewinkel, Muziekpakhuis) die op eigen naam de aanvraag doen maar waar de locatie ook voor het café Toussaint plaatsvindt. Handhavers, wijkagenten, politieagenten, en vergunningafgevers wonen stuk voor stuk ver buiten Amsterdam. Mijn personalia worden door de gemeente, horeca handhaver Astrid Breeuwer aan de eigenaar van het café gegeven ipv de politie! Zo doen ze dat in Palermo en Napels! Er is daarna een valse bedreiging verzonnen door café Toussaint, dat mag allemaal, wordt niks aan gedaan. Ik krijg vervolgens de politie achter mij aan! Mijn gegevens zijn vervolgens ook nog doorgegeven aan het meldpunt overlast door buurtcoördinator Henny de Kok uit Leiden Buiten!!! Kwam er een dame van de GGD met politie escorte aan mijn deur!!! Van \"u heeft last van dat café heh, u heeft geprobeerd het in de fik te steken\". Verzonnen! Maar mocht dat al waar zijn dan mag dat niet zomaar door iedereen heen en weer geslingerd worden!!! Mijn naam helemaal door het slijk gehaald. Ik bureaucratisch Kafkaiaans aangepakt met alles wat men kan inzetten om me te treiteren ipv de overlast zelf serieus aan te pakken! Mensen hebben hun huis te koop gezet!!! Airbnb wordt elk jaar erger hier, 100 rolkoffers langs, het geluid van die terrassen op zich geven al genoeg overlast! Dit moet stoppen

Alle klachten die gemeld zijn door Dimitri5