Klacht: Geld terug van NOVA

op 10 september 2018 over NOVA Centrum Verkeersopleidingen in de categorie Rijscholen

Ik ben in juni 2017 gestart met rijlessen bij NOVA. Na klachten over instructeurs (6 verschillende instructeurs, waarvan 1 onbekend was in Nijmegen) en de planning (2, 3 of 5 weken tussen de lessen) heb ik 4 lessen cadeau gekregen.

Ik heb 19 maart 2018 een aanvraag ingediend voor de tussentijdse toets (TTT). Na 4 weken bellen, mijn instructeur vragen over de aanvraag en uiteindelijk mailen, kreeg ik te horen dat mijn aanvraag niet goed was ingevuld. Uiteindelijk heb ik een datum gekregen voor de toets, maar deze was tot 27 juni! Dus 3 maanden na het indienen van mijn aanvraag. Dit zou ik niet gaan redden, omdat ik in juli zou gaan emigreren. Ik heb 56 lessen gehad en bijna 2300 euro betaald. Elke keer wilden ze meer lessen uit mij halen.

Ik heb toen 200 euro terug gevraagd van mijn pakket voor de TTT en theorie-examen. Ik heb ook nog 1 les staan en 15 minuten tegoed wegens eerder moeten stoppen, maar was bereid om dat te laten vallen. NOVA ging niet akkoord en gaf aan dat de proefles niet meer gratis is, omdat ik stop. Ze zouden 135 euro overmaken tegen finale kwijting heen en weer. Omdat ik niet akkoord ben gegaan hebben ze een herberekening gemaakt waarbij ze de proefles, de 4 lessen die ik cadeau heb gekregen en 2 keer administratiekosten in rekening brengen. NOVA eist nu geld van mij! Ik heb meerdere keren gevraagd naar de algemene voorwaarden (telefonisch en via mail), maar deze hadden ze niet. Nu hebben ze sinds kort wat vage regels op hun website staan.

Opsomming klachten:
– Ik heb 6 verschillende instructeurs gehad
– Er zat veel tijd tussen de lessen (een keer 5 weken)
– Bovengenoemde aangegeven en toen 4 lessen gratis gekregen om te wennen aan de nieuwe instructeur
– NOVA brengt nu de gratis proefles en de 4 lessen die ik cadeau heb gekregen in rekening, plus 2 keer administratiekosten
– Ik heb meerdere keren gevraagd om algemene voorwaarden die ze niet hadden. Inmiddels hebben ze deze na maanden rekken in hun
correspondentiecontact.
– Ze komen afspraken niet na (niet terugbellen, weken wachten met reageren, niet binnen 1 week TTT plannen, etc.)
– Meerdere keren gevraagd of het haalbaar was om voor de vakantie op te gaan voor praktijkexamen en het was mogelijk. Maar elke keer moesten er lessen bij gekocht worden.

Ik ben tevreden als ik 250 euro terug krijg:
- 100 euro retour van de TTT
- 100 euro retour van de theorie-examen
- 40 euro van 1 rijles
- 10 euro van het eerder moeten stoppen

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NOVA Centrum Verkeersopleidingen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lies De WIndt